וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר צונח: שרגא ברוש קורא לנתניהו להתערב

ואדים סבידרסקי

4.4.2011 / 13:54

למרות התערבות בנק ישראל: הדולר ממשיך במגמת ההחלשות מול השקל ויורד ב-0.25%. יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכלים, פנה לראש הממשלה נתניהו בקריאה להתערבותו

למרות התערבותו של בנק ישראל, ממשיך הדולר גם היום להיחלש: בשעה זו יורד המטבע האמריקאי ב-0.25% ונסחר ברמה של 3.464 שקלים. האירו מאבד 0.5% מערכו ונסחר תמורת 4.92

בנק ישראל ממשיך הבוקר במדיניות התערבות במסחר במט"ח ורוכש עשרות מיליוני דולרים בתחילת היום. בעולם, מתחזק המטבע האמריקאי מול אירופאי ב-0.15% ונסחר כעת ברמה של 1.422 שקלים.

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכלים, שרגא ברוש, פנה היום במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת שיכנס את הקבינט הכלכלי-חברתי לדיון בשערו הנמוך של הדולר. ברוש כתב כי "משקולת השקל עלולה להביא לשינוי מגמה מסוכן ופגיעה נוספת במנועי הצמיחה של המשק עד כדי דחיפה נוספת להוצאת פעילויות יצור מעבר לים.

"המשמעויות ליכולתו של המשק הישראלי להמשיך ולקלוט עובדים ברורות. המשך מגמת התחזקות השקל מסוכנות מאד למשק הישראלי הפתוח: הפגיעה בכושר התחרות הינה הן מול יבוא מתחרה והן מול מתחרינו בשווקים בחו"ל".

ביום חמישי הקרוב צפוי הבנק המרכזי של אירופה להודיע על העלאת הריבית בבכ-0.25% לרמה של 1.25% - כך מעריך קונסנזוס הכלכלנים. אם התחזית תתגשם, יהיה זה סימן מהותי רשמי להתאוששות כלכלית באירופה לאחר המיתון הכבד. כמו כן, המהלך צפוי להרחיב פער ריביות בין גוש היורו לבין ארה"ב שם מתעכבת העלאת ריבית.

בזירת המקרו הישראלית פורסם היום מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר אשר עלה בחודש מארס ב-1.8% לרמה של 131.6 נקודות. המדד למצב השוטף רשם עלייה של 2.9 נקודות ומדד הציפיות רשם עלייה של 1.9 נקודות. העלייה במדד הושפעה משיפור בתפיסת המצב הכלכלי היום ובתפיסת מצב התעסוקה בעתיד.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי בחודש מארס נבלמה הירידה של החודשיים הקודמים, וזאת למרות שהחודש אופיין באירועים שליליים, החל מרעידת האדמה ביפן ועד להרעה במצב הביטחוני בישראל. רמת המדד נמוכה מהממוצע של שנת 2010, ומוקדם עדיין מכדי לקבוע אם המגמה השתנתה. אמון הצרכנים בישראל לא ירד כמו בארה"ב ובאנגליה ואנו נוטים ליחס זאת לנתונים הכלכליים הטובים. הנתונים הכלכליים הוסיפו כאמור להיות חיוביים, ובעיקר התפרסם נתון מפתיע לגבי שוק העבודה שהצביע על שיעור אבטלה של 6.1% בחודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully