וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה ייצוגית נגד אחוזת רובינשטיין ועד 120

רותי לוי

5.4.2011 / 11:45

המועצה לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית כנגד מפעילות הדיור המוגן בטענה כי אלה גובים מע"מ על דמי השכירות - בניגוד לחוק. הדרישה: להשיב רטרואקטיבית את סכומי המע"מ שנגבו בעבר

המועצה לצרכנות הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה ייצוגית נגד "אחוזות רובינשטיין" ו"עד-120", רשתות המפעילות בתי דיור מוגן לקשישים. המועצה עותרת להפסקת גביית המע"מ על מרכיב דמי השכירות למגורים, שגובים בתי הדיור המוגן מהדיירים שלהם, וקוראת להם להשיב רטרואקטיבית את סכומי המע"מ שנגבו בעבר.

המועצה, המיוצגת על ידי עוה"ד שמואל אהרנסון, פרופ' אהרון נמדר ועופר לוי, טוענת כי השכרה למגורים לתקופה של עד 25 שנים, למעט השכרה לשם אירוח בבית מלון, פטורה על פי חוק ממע"מ, לפי סעיף 31 לחוק המע"מ. סכום התביעה מוערך בשלב זה בסך של 30 מיליון שקל.

בעיות מע"מ

באוקטובר 2010 התריע TheMarker על מגוון תקלות בעניין בתי הדיור המוגן בישראל. אחת התלונות המשמעותיות התייחסה למע"מ "ריבית רעיונית" הנגבה על דמי הפיקדון.

כאשר נכנסים הדיירים לבית הם מפקידים פיקדון גבוה הנאמד ב-800 אלף שקל בממוצע, ובבתים יוקרתיים הוא יכול להאמיר בקלות למיליון שקל ויותר. הפיקדון, שכל תפקידו להקנות לדייר את הזכות להשתכן בבית, נשחק ב 2.5%-3% לשנה, בצירוף מע"מ, במשך 10-12 השנים הראשונות לשהות הדייר בבית, ובעלי הדירות עושים בו כבשלהם. כשהדייר מבקש לעזוב, דמי הפיקדון בניכוי דמי השחיקה מוחזרים אליו ללא ריבית, ולמרות זאת כמה בתי דיור מוגן דוגמת "עד 120" מגדילים לעשות ומנכים מהפיקדון אלפי שקלים בכל שנה בגין מע"מ על "ריבית רעיונית". כלומר, הדיירים מתבקשים לשאת במע"מ שחל על הבית בעבור ההכנסה שהוא היה עשוי להרוויח מהריבית על פיקדונות הדיירים שהופקדו בידיו אילו הפקיד אותם לטובתו.

מהנהלת רשת "עד 120" נמסר אז כי "ההסכם ברור, מדבר בעד עצמו ומחיל, כנהוג במשק, את חיובי המע"מ על הלקוח הסופי. בכך, איננו שונים במאום ממאות אלפי עסקים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully