וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל במגמה שלילית

ערן אזרן

5.4.2011 / 17:15

יום המסחר השלישי לשבוע בבורסת תל אביב ננעל בירידות שערים על רקע העלייה במחירי הנפט. מדד ת"א 25 איבד 0.4% מערכו ומדד ת"א 100 נלש ב-0.5%

המסחר באחד העם התנהל היום על רקע העלייה החדה במחיר הנפט והירידות באסיה. מדד ת"א 25 איבד 0.4% לרמה של 1,326 נקודות, ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.5% ל-1,209 נקודות. מדד מניות הבנקים ירד ב-0.7% ומדד מניות הנדל"ן השיל 0.7%.

מניית דלק אנרגיה ומניית אבנר יהש תיקנו בעלייה של עד 1.5% במחזורים גבוהים . מניית דש אייפקס נסחרה בעלייה של 2% במחזור גבוה. מחזור המסחר היום עמד על 1.3 מיליארד שקל.

מדדי איגרות החוב הקונצרניות, תל בונד 20,40 ו-60 ירדו ב-0.1%. בניגוד להן, איגרות החוב הממשלתיות מסוג שחר וגליל רשמו עליות של עד 0.2%. איגרת מסוג שחר (לא צמודה ובריבית קבועה) לפדיון בשנת 2020 עלתה ב-0.19%, והתשואה עליה ירדה בהתאמה ל- 5.24% (ברוטו).

בורסות אסיה נסחרו הבוקר בירידות, לאחר שהגיעו לשיא של שלושה שבועות, וזאת על רקע הימשכות החששות מהשפעות רעידת האדמה ביפן. טוקיו יורדת ב-0.9%; סיאול מאבדת 0.1%; סידני עולה ב-0.2%; שוקי המניות בסין, הונג קונג וטייוואן סגורים היום לרגל חג. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-0.8%.

וול סטריט במגמה מעורבת

בצד השני של האוקיאנוס, בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה שבועית שנייה ברציפות, פתחו את שבוע המסחר אמש במגמה מעורבת. בשעת הסגירה באחד העם הורו החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.5% במדדים המובילים.

מחיר הנפט עלה אמש, זה היום השלישי ברציפות, ונסגר במחיר 108.47 דולר לחבית, שיא של 30 חודשים, על רקע הערכות כי המשך התאוששות כלכלת ארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - יתמוך בביקוש, והמשך הלחימה בלוב, יפגע באספקה. מחיר הזהב נסגר במרחק של פחות מחמישה דולרים משיא ומחיר הכסף נסגר בשיא של 31 שנים לאחר שעליית מחיר הנפט הגבירה את החשש מפני התגברות האינפלציה, והגבירה בכך את תיאבון המשקיעים למתכות היקרות כגידור נגד אינפלציה.

ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, ציין היום בסקירת מקרו שפרסם כי "אם הרמות הנוכחיות של שערי החליפין ושל הציפיות לאינפלציה תישמרנה, בנק ישראל יוכל להאט במידה ניכרת את קצב העלאות הריבית במהלך השנה הקרובה", לדבריו, "אם השקל ימשיך להתחזק בשבועות הקרובים, אין גם להוציא מכלל אפשרות שבנק ישראל יחליט בסוף החודש להפחית את הריבית ברבע נקודת אחוז".

שראל הסביר כי שוקי המט"ח והאג"ח הגיבו בחוזקה להעלאת הריבית המפתיעה של בנק ישראל בשבוע שעבר. השקל התחזק בשבוע האחרון ב-2% מול הדולר וב-1% מול היורו. במקביל מחירי האג"ח הצמודות ירדו (במיוחד בטווחים הבינוניים) והציפיות לאינפלציה לטווחים הבינוניים והארוכים המגולמות בשוק האג"ח ירדו בשיעור ניכר.

אתמול פירסם משרד האוצר שורה של נתונים בדבר היקף החוב של מדינת ישראל. במהלך 2010 גייסה המדינה 83 מיליארד שקל ופרעה 72 מיליארד שקל. הגיוס נטו עמד על 11 מיליארד שקל. החוב הממשלתי עלה בשנת 2010 מ-596 מיליארד שקל בתחילת 2010 ל-608 מיליארד בסוף השנה - גידול של 2%. בשל הצמיחה הגבוהה, ירד יחס החוב-תוצר בתקופה זו ב-3% ועמד נכון לסוף השנה על 76.6% - כך עולה מדו"ח היחידה לניהול חוב של החשב הכללי באוצר.

עוד עולה מהדו"ח כי בשנת 2010 הוגדל שיעורו של החוב המקומי הסחיר בגיוס החוב של הממשלה. הגיוס נטו בסך 11 מיליארד שקל הורכב מגיוס נטו של 14.5 מיליארד שקל בחוב מקומי סחיר שקוזז על ידי פדיון של 3.5 מיליארד שקל בחוב מקומי לא סחיר. כתוצאה מכך ירד שיעור תשלומי הריבית שמשלמת הממשלה שכן החוב הלא סחיר מאופיין בריביות גבוהות יחסית.

מניות בולטות במסחר

זרוע חיפושי הגז הטבעי של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, דלק אנרגיה, פירסמה בסוף השבוע את דו"חותיה הכספיים ל-2010 - יחד עם ההודעה על הפסקתו הזמנית של קידוח "לויתן 1". מדובר בדו"חות הראשונים של החברה, לאחר השינויים שהכניסה רשות ני"ע בדיווחי ובדו"חות חברות הגז והנפט. "אנחנו אמנם נמצאים עם ציבור משקיעים עם סף רגישות נמוך מאוד, אבל צריך להבין שאין כאן דרמה של ממש", אמר גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה, כשברקע נרשמות ירידות חדות במניות החברה והשותפות הבנות אבנר ודלק קידוחים. נראה היום כי דבריו שכנעו את המשיקים שכן המניה עולה בעד 1.5% במחזור הגבוה בבורסה.

בית ההשקעות פסגות הוריד יום את מחיר היעד לדלק רכב, יבואני מאזדה ופורד ל-45.9 אגורות. במחלקת המסחר טוענים כי תחרות חריפה ואיבוד נתח שוק גוררים את בית ההשקעות להורדת מחיר היעד למניה. דלק רכב התמודדה ברבעון הרביעי של 2010 עם התחזקות הין ועם התיישנות פורד פוקוס. למרות זאת, הרוויחה החברה 41 מיליון שקל ברבעון הרביעי, גידול של 1.4% בהשוואה לרבעון המקביל.

גזית גלוב ישראל מכרה היום שני נכסים לחברת סלע קפיטל בתמורה ל-94 מיליון שקל, המשקפים לה תשואה של 7.85%. 3 מיליון שקל מתוך התמורה יוקצו לגזית גלוב בהקצאה פרטית של 431 אלף מניות של חברת סלע קפיטל במחיר של 6.95 שקל למניה, הגבוה ב-23% ממחיר הבסיס של מניות החברה הבוקר. כחלק מהעסקה הבטיחה גזית גלוב בשנה הראשונה כי ההכנסות מהניהול השוטף של הנכס לא ירדו מתחת ל-7.4 מיליון שקל. בתום התקופה תיערך בדיקה מקיפה של תוצאות הניהול ואם ההכנסות לא יגיעו לרף זה תופחת היתרה לפי מקדם תשואה של 7.85%.

קרדן אן.וי. שבשליטת יוסי גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, תרכוש באמצעות החברה הבת, Kardan Financial Services BV הנמצאת בבעלותה המלאה, בנק בבולגריה בתמורה ל-15 מיליון יורו. מטרת רכישת הבנק הינה לחזק את ההשקעות הקיימות של החברה בבולגריה וברומניה. החברה הבת מחזיקה ב-90% ב-TBIF Financial Services BV, שעד כה נסובה פעילותה סביב מתן אשראי קמעוני וליסינג מימוני ותפעולי. באמצעות רכישת הבנק יוכל TBIF לשדרג את פעילותו לתחום הבנקאות.

פז נפט סיימה את השלב הציבורי

חברת הדירוג מידרוג הוציאה אתמול את איגרות החוב של ענקית התקשורת בזק מ"רשימת מעקב" (watch list) והעניקה להן "אופק שלילי". הוצאת האיגרות מרשימת המעקב נעשתה לנוכח החלטת בית המשפט מיום חמישי האחרון לאשר חלוקת דיבידנד בהיקף של 3 מיליארד שקל בין השנים 2013-2011. עם זאת, הכלכלנים הותירו לחברה דירוג ברמה של Aa1 (גבוהה).

חברת פז נפט השלימה אתמול את השלב הציבורי בהרחבת סדרה של איגרות חוב בסכום כולל של 600 מיליון שקל. בשלב המוסדי גייסה החברה כחצי מיליארד שקל. האיגרות הן מסדרה ג', צמודות מדד ובעלות מח"מ של כ-6.75 שנים. סדרה זו אשר הונפקה במאי 2009, היא בעלת דירוג של AA- באופק יציב ממעלות. המחיר המינימלי שמציעה החברה לרכישת יחידה של איגרות הוא 1,046 שקל, כאשר כל יחידה מכילה 1,000 אגרות. המחיר משקף תשואה של 4.6%. היום נסחרת איגרת החברה בתשואה של 4.58%.

טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק, חתמה אתמול על מסמך הבנות לא מחייב לרכישת מתקן ייצור של חברת השבבים מיקרון ביפן. הרכישה נועדה לאפשר לחברה להגדיל את היקף הייצור. שווי העסקה מסתכם ב-140 מיליון דולר, מהם כ-40 מיליון דולר ישולמו במזומן וכ-30 מיליון דולר ישולמו באמצעות הנפקת 20 מיליון מניות רגילות של החברה למיקרון לפי מחיר של 1.42 דולר למניה.

עוד במניות הדואליות, רדויז'ן, יצרנית פתרונות טכנולוגיים בתחום העברת שיחות ועידה ברשתות תקשורת ווידיאו, הורידה אתמול את תחזית ההכנסות ורווח לרבעון הראשון של השנה בעקבות ירידה חדה מהצפוי בהכנסותיה מענקית ציוד רשתות התקשורת סיסקו. החברה צופה כעת כי הכנסותיה הרבעוניות יהיו בטווח של 20.5-21 מיליון דולר בהשוואה לתחזית קודמת של החברה להכנסות של 24 מיליון דולר. רדוויז'ן צופה הפסד הנקי רבעוני של 10-14 סנט למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של סנט אחד למניה.

יצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק, באלעד גרופ ובדלק נדל"ן, בוחן באמצעות החברות הפרטיות שבשליטתו לרכוש את השליטה באלעד ישראל מגורים (לשעבר דנקנר השקעות), החברה-הבת של דלק נדל"ן. שוויה של אלעד מגורים מוערך ב-400 מיליון שקל. דלק נדל"ן, בניהולו ערן מיטל, העמידה על המדף לפני כמה חודשים את אלעד מגורים כחלק מיישום אסטרטגיית המימושים שמוביל מיטל. המימושים נועדו להגדלת נזילות החברה לצורך עמידה בהתחייבויות כלפי בעלי האג"ח והבנקים. ככל הידוע, ישנם כמה מתעניינים ברכישת אלעד מגורים שעושים בינתיים בדיקות ראשוניות של נתוני החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully