וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נחתם ביציבות

ואדים סבידרסקי

5.4.2011 / 23:38

המדדים המובילים נותרו ללא שינוי. טקסס אינסטרומנטס עלתה ב-1.7% על רקע הרכישה; מגזר השירותים מאט את הצמיחה

המסחר בוול סטריט נחתם ביציבות למרות ירידות שערים קלות בפתיחה בהתאם למגמה בעולם. בהמשך עבר המסחר לעליות. הורדת דירוג האשראי של פורטוגל על ידי סוכנות הדירוג הבינלאומית, מודי'ס, גרמה להיווצרות הסנטימנט השלילי בשוקי העולם ומזכירה למשקיעים את משבר החוב באירופה אשר פקד את השווקים לפני שנה.

שינוי בהרכב מדד נאסד"ק 100 גורר את מניות הטכנולוגיה לעליות, לאחר שנגרע ממשקל אפל במדד לטובת משקלן של חברות טכנולוגיות גדולות נוספות כגון מייקרוסופט, אינטל וסיסקו. מדד דאו ג'ונס 0.05% ונסחר כעת ברמה של 12,394 נקודות, הנאסד"ק עולה ב-0.4% ל-2,800 נקודות ומדד S%P500 נחתם ללא שינוי ב-1,332 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלו והתשואה עליהן הסתכמה ב-3.48%.

העלייה האחרונה באינפלציה בארה"ב מונעת בעיקר על ידי עליית מחירי הסחורות בעולם, ואינה צפוייה להיות ממושכת - כך אמר אמש יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי. אמירותיו מנוגדות לשורת בכירים בבנק המרכזי של ארה"ב שחלקם טענו כי הגיעה העת להתחיל להדק את המדיניות המוניטרית במדינה.

לפני כן, שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אשר מפעיל לחץ על הקונגרס לפעול על מנת להימנע מהגעה לחדלות פירעון הזהיר כי ארה"ב עלולה למצות את יכולתה ללוות כבר ב-16 במאי. "ככל שהקונגרס משתהה, כך אנחנו מסתכנים יותר בכך שמשקיעים כאן וברחבי העולם יאבדו את אמונם ביכולתנו לעמוד בהתחייבויותינו", כתב גייתנר במכתב למנהיגי הקונגרס. "שמיטת חובות של ארה"ב אינה מתקבלת על הדעת", הוסיף.

מגזר השירותים מאט את הצמיחה

בזירת המקרו האמריקאית, התפרסם היום מדד המשולב למגזרים הלא תעשייתיים לחודש מארס אשר רשם ירידה ל-57.3 נקודות - נמוך מתחזית הכלכלנים אשר ציפו כי ישאר ללא שינוי לעומת חודש לפני כן על רמת 59.7 נקודות. מגזר השירותים מצביע החודש על האטה בקצב הצמיחה.

שיעור המשרדים הפנויים בארה"ב ירד ברבעון הראשון של 2011 לראשונה זה שלוש שנים, ודמי השכירות עלו - בעקבות התאוששותה של הכלכלה הגדולה בעולם. שיעור המשרדים הפנויים בארה"ב ירד ברבעון שעבר ל-17.5%, לעומת 17.6% ברבעון האחרון של 2010, כך דיווחה חברת המחקר רייס. מדובר בירידה הראשונה מאז הרבעון השלישי של 2007. בנוסף, עלו מחירי השכירות ברבעון השני ברציפות, לאחר יותר משנתיים של ירידות.

טקסס אינסטרומנטס, יצרנית השבבים השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה אמש לאחר נעילת המסחר כי תרכוש את ענקית השבבים נשיונל סמיקונדקטור ב-6.5 מיליארד דולר במזומן - הרכישה הגדולה ביותר של החברה. במסגרת העסקה, יקבלו בעלי המניות של נשיונל סמיקונדוקטור 25 דולר למניה. מדובר בפרמיה של 78% על מחיר הסגירה של מניית נשיונל.

טבע חתמה על הסכם פשרה עם חברת Cubist בנוגע לתביעה שהגישה נגד טבע בפברואר 2009 במטרה לאשר גרסה גנרית לתרופה Cubicin, תוך שהיא מערערת על תוקפו של הפטנט שמגן על התרופה עד לספטמבר 2019. על פי הסכם הפשרה בין שתי החברות, נתנה קוביסט היתר לטבע לשווק גרסה גנרית של התרופה החל מיוני 2018, אם תקבל קוביסט הארכה של הפטנט ב 6 חודשים או בדצמבר 2017 אם הפטנט של קוביסט לא יוארך ב 6 חודשים בגין הוכחת יעילות השימוש בו בילדים.

מניית רדויז'ן ממשיכה לאבד גובה גם היום ורושמת ירידה נוספת של כ-1.6% לאחר שפירסמה אמש הזהרת רווח והשילה בכ-17% במהלך יום המסחר הראשון השבוע בנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully