וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר שהודח מקופ"ח מאוחדת - חוזר אליה כחבר הנהלה

רוני לינדר-גנץ

6.4.2011 / 8:59

דוד פרידמן היה חבר בוועדת הביקורת בקופה, שפוזרה לאחר שמבקר המדינה קבע כי כשלה בתפקידה; השבוע מונה לחבר בהנהלת מאוחדת; משרד הבריאות עשוי לבטל את המינוי

חברי הנהלת קופת חולים מאוחדת החליטו בתחילת השבוע למנות כחבר הנהלה את דוד פרידמן, אף שהיה חבר ועדת הביקורת של הקופה, שפוזרה בהוראת מנכ"ל משרד הבריאות בעקבות דו"ח מבקר המדינה החמור על מאוחדת.

הדו"ח, שהוגדר כ"אחד החמורים שמבקר המדינה פירסם אי פעם", חשף שורה של כשלים ואי-סדרים בניהול הקופה. בעקבות פרסומו התפטר מנכ"ל הקופה, שמואל מועלם, פוזרה ועדת הביקורת והועברו מתפקידיהם כמה בעלי תפקידים בכירים שהוזכרו בו.

חברי ועדת הביקורת זכו להתייחסות מיוחדת מצד המבקר, שקבע כי הם נכשלו בתפקידם להוות שומרי הסף של הקופה ולפקח על הנעשה בה. בעקבות הדו"ח שיגר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, מכתב לקופה והורה בו לפזר את ועדת הביקורת. גמזו כתב כי עבודת הוועדה התאפיינה ב"היעדר תהליכי פיקוח ובקרה נאותים תוך זניחת אמות מידה ודרכי פעולה בסיסיות, שצריכות לאפיין את מוסדות הפיקוח והביקורת האמורים להיות אמונים על דרישה, חקירה וחתירה בלתי נלאית לגילוי ליקויים, בדיקתם ותיקונם - במקצועיות וללא תלות".

לדבריו, "מוסדות הפיקוח והביקורת לא רק שלא מנעו את הימשכות התופעות, אלא שבחלק מהמקרים אף היו שותפים להן, וסייעו בכך להנצחתן ואולי אף להעצמתן". עוד האשים גמזו את מנגנוני הבקרה ב"העלמת עין ולעתים בשותפות סבילה או פעילה שלהם במעשים המיוחסים לקופה".

על אף פיזור ועדת הביקורת, בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר החליטה הנהלת הקופה למנות את פרידמן לחבר הנהלה. במשרד הבריאות הבהירו השבוע בצורה חד-משמעית כי "אם מדובר בפעולה שאינה לפי הנחיות המשרד, המשרד יפעל כדי לבטל מינוי זה".

במאוחדת אישרו את דבר המינוי, שנעשה עוד לפני מינוי מנכ"ל חדש לקופה. בימים הקרובים יושלם הליך בחירת המנכ"ל. שני המועמדים הסופיים הם ד"ר יאיר בירנבאום, המשנה למנכ"ל הדסה, וד"ר אשר אלחייני, מנהל המרכז הרפואי מאיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully