וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בישראל: ארה"ב נערכת לשביתת שירותי הממשל

6.4.2011 / 10:01

לראשונה מזה 15 שנים, צפויים שירותי הממשל בארה"ב לצאת לשביתה בשל משבר תקציבי. לפי הניו יורק טיימס, הפארקים ייסגרו, מס הכנסה יפסיק שירותיו ואלפי מכשירי בלקברי ידממו

כך עלולה להיראות השבתה של שירותי הממשלה בארה"ב: גן החיות הלאומי ייסגר (אולם האריות והטיגריסים יקבלו את מזונם), ילוסטון ופארקים לאומיים אחרים ייסגרו, מס ההכנסה יפסיק לשגר המחאות החזרי מס, ואלפי מכשירי בלקברי ממשלתיים ידממו.

עם המחלוקת המתמשכת על התקציב בין הרפובליקאים לדמוקרטים, וושינגטון נערכה ביום שלישי לשידור חוזר של ההשבתות של 1995 ו-1996. במשך שבועות בחן ממשל אובמה את ניסיון ההשבתות של שנות ה-90, והכין "מדריך הישרדות". ההכנות הללו עלו אתמול להילוך גבוה. שר האוצר, טימותי גייתנר, אמר כי השבתה תהיה בעלת השפעה מהותית מאוד על משרד האוצר.

משרד הניהול והתקציב של הבית הלבן הדריך את ראשי הסוכנוית הפדרליות ביום שני להכין תוכניות חירום. בגבעת הקפיטול, יו"ר ועדת ממשל בית הנבחרים הזהיר כי עובדים לא חיוניים יצטרכו ביום שלישי לכבות את מכשירי הבלקברי שלהם או שיסתכנו בהפרת השבתה.

משרד האוצר ימשיך לקיים את הנפקות האג"ח הממשלתיות כסדרן, כדי שהממשל יוכל להמשיך ללוות כסף מהציבור.

בכל השבתה ממשלתית, הממשלה איננה מפסיקה לתפקד מיד, כמובן. פעילויות החיוניות לביטחון הלאומי, כמו צבא, יימשכו. פיקוח תעבורה אווירית ותפקודי בטיחות ציבוריים אחרים פטורים מההשבתה. בתי הכלא הפדרליים ימשיכו לפעול, המשטרה תמשיך לאכוף את החוק וחקירות פליליות יימשכו.

מלחמות אגו

עובדים חיוניים יוכלו לבוא לעבודה - ובגלל זה השבתות הן תקופה רגישה בוושינגטון מלאת מלחמות האגו - שבהן עובדי ממשל בכירים צריכים להתמודד עם חשיבותם האמיתית. בהשבתות קודמות היו פקידי ממשל שהתעקשו להופיע לעבודתם בטענה שהם חיוניים.

במהלך ההשבתות של שנות ה-90 נפסקה עבודת הניקוי לפסולת רעילה כי אי אפשר היה לשלם לקבלנים, וסוכנות הגנת הסביבה לא יכלה לשלוח בקרים לבדוק את העבודה. העבודה על יותר מ-3,500 מקרי פשיטת רגל הושעתה, והממשלה הפסיקה לרדוף הורים שלא משלמים דמי מזונות. בקשות לעשרות אלפי דרכונים ואשרות לא טופלו.

בהכנה להשבתה אפשרית השנה התברר כי לקחי שנות ה-90 אינם בהכרח רלוונטיים. המשרד לביטחון פנים לא היה קיים אז, ועובדיו ימשיכו לעבוד בשדות תעופה ונמלי ים כרגיל. הממשלה מעורבת כיום הרבה יותר בשוק המשכנתאות, ואם מינהל הדיור הפדרלי יפסיק לתת ערבונות להלוואות, החשש הוא מפגיעה כלכלית. עם זאת, פאני מיי ופרדי מאק, חברות המשכנתאות, ימשיכו לעבוד למרות שהן בבעלות ממשלתית.

חשש נוסף הוא מהפסקת חלוקה של קצבאות אבטלה. ב-1995, שיעור האבטלה היה 5.6%, והמדינות פשוט משכו כסף מקרנות נאמנות להשלים את החלק של הממשל הפדרלי בקצבאות. הפעם, מדינות רבות חייבות כבר כסף לממשל הפדרלי, ושיעור האבטלה הוא 8.8%.

להתפתחות האינטרנט יש עוד השפעה על הנוף הבירוקרטי. "האם לאתרים יש תפקיד חיוני? לאי-מייל? האם טוויטר הוא דרך חיונית לתקשורת?" אמר פקיד בממשל.

התשובות תלויות במידה רבה במשך ההשבתה. לפני 15 שנים ההשבתה הארוכה ביותר נמשכה 3 שבועות. לא ידוע אם 1.9 מיליון העובדים האזרחיים של הממשל יקבלו שכר בעת ההשבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully