וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ קבע: החשב הכללי הבא - מיכל עבאדי בויאנג'ו

מוטי בסוק

6.4.2011 / 10:52

שר האוצר הודיע על הכרעתו במינוי מיכל עבאדי בויאנג'ו כחשבת הכללית הבאה של משרדו. מדובר באישה הראשונה בתפקיד הנחשב וכמו כן, תהיה עבאדי האישה היחידה בהנהלת האוצר

שר האוצר יובל שטייניץ, הכריע הבוקר כי מיכל עבאדי בויאנג'ו תהיה החשב הכללי הבא באוצר. עבאדי היא האישה הראשונה בתפקיד חשכ"ל, ותהיה גם האישה היחידה בהנהלת האוצר. עבאדי-בויאנג'ו (44) תחליף את שוקי אורן, המסיים את תפקידו בקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיכל עבאדי בויאנג'ו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבאדי, ראש אגף חשבות בבנק הבינלאומי, היתה מועמדת לא מכבר לתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. היא רואת חשבון ועורכת דין בהשכלתה. ביצעה בעבר, כראש נכסים מ.י, את הפרטת בנק דיסקונט. הייתה מעורבת בהפרטת בנק לאומי.

עבאדי ובעלה, רופא השיינים, ד"ר אנדי בויאנג'ו, היו בעבר חברי מרכז הליכוד. ב-1997 מינה יהושע מצא, אז שר הבריאות, את עבאדי ליועצת הכלכלית שלו. כעבור זמן קצרה קודמה עבאדי לתפקיד סמנכ"לית במשרד הבריאות האחראית על קופות החולים. בתפקיד זה זכתה לשבחים רבים. ב-2003, כשבנימין נתניהו נבחר לתפקיד שר האוצר, הוא מינה אותה ליו"ר נכסים מ.י (נכסי מדינת ישראל), תוך הנחייה ברורה להפריט את הבנקים דיסקונט ולאומי. היא ביצעה תפקיד זה במקביל לתפקידה כסמנכ"לית במשרד הבריאות.

בדרך כלל החשב הכללי הוא יו"ר נכסים מ.י. נתניהו, מהסיבות השמורות איתו, מינה את עבאדי ליו"ר נכסים מ.י ואת ירון זליכה לחשב הכללי. עבאדי טענה כי זליכה פעל מאחורי גבה בעיקר בתהליך ההפרטה של בנק לאומי. מה שהביא לסכסוך חריף בין השנים, שקודם לכן היו מקורבים, ולפרישת עבאדי מתפקיד יו"ר נכסים מ.י. זה היה הסכסוך הראשון של זליכה כחשכ"ל. גם יחסיה עם נתניהו התקררו באותה תקופה. בעלה של עבאדי, ד"ר בוינאג'ו, נחשב בשנים האחרונות למקורב מאוד ליו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ, אביגדור ליברמן.

עבאדי נחשבת למקצוענית, חכמה, יעילה, צנועה. מתרחקת מתקשורת. היכרותה עם המערכת הממשלתית והאוצרית תאפשר לה כניסה חלקה לתפקיד ללא צורך ב-100 ימי חסד.

בניגוד לפרסומים קודמים יעל אנדורן (40), המסיימת בימים אלו קדנציה של חמש שנים מאוד מוצלחות בניהול עתידים, לא הגישה את מועמדותה וממילא לא התמודדה על תפקיד החשכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully