וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר והתמ"ת יקימו קרן להשקעות במדעי החיים

גיא גרימלנד

6.4.2011 / 12:15

משרד האוצר והתמ"ת חתמו עם גוף ההשקעות הגדול בעולם בתחום מדעי החיים, אורבימד, על הקמת קרן ביוטק בהיקף של כ-200 מיליון דולר. מירב ההשקעות יופנו לתחום הביו-פארמה

משרדי האוצר והתמ"ת חתמו היום על הסכם להקמת קרן עם אורבימד העולמית, גוף ההשקעות הגדול ביותר בעולם בתחום מדעי החיים, אשר מנהל כיום השקעות בהיקף של למעלה מ-5 מיליארד דולר בחברות שעוסקות בתחומי מדעי החיים. היקף פעילותה של הקרן הישראלית יעמוד על כ-200 מיליון דולר בשלב הראשוני והוא עשוי לגדול בהמשך.

הקרן תשקיע בתחום מדעי החיים, כאשר חלק ניכר מההשקעות יופנה לתחום הביו-פארמה. קבוצת אורבימד נמצאה כשירה להגיש הצעה להקמת הקרן לאחר שעמדה בתנאי הסף הגבוהים שהוצבו לה, ובשלב השני נדרשה לגייס סכום של לפחות 76 מיליון דולר. אורבימד הצליחה לגייס כ-160 מיליון דולר מהשוק הפרטי - יותר מפי שניים מהמינימום שנדרשה לו.

במסגרת ההסכם, תשקיע המדינה באורבימד הישראלית כ-40 מיליון דולר. הסכום הכולל שתנהל הקרן, המורכב כאמור מהגיוס של אורבימד והשקעת המדינה, הופך אותה לאחת מקרנות ההון סיכון הגדולות בתעשייה הישראלית.

כניסתה של אורבימד העולמית לישראל, צפויה להגדיל את ההשקעות הבינלאומיות בתעשיית מדעי החיים בישראל בכ-200 מיליון דולר באמצעות השקעות משותפות עם קרנות זרות. בעקבות הזכייה במכרז, פתחה אורבימד העולמית נציגות בישראל ואת פעילותה יובילו שלושה שותפים ישראלים ד"ר ניסים דרוויש, ארז חימוביץ' וענת נשיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully