וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ הישראלי פיק-אפ נמכר להודים

גיא גרימלנד

7.4.2011 / 9:11

אקזיט ישראלי נוסף: החברה הישראלית פיק-אפ, המאפשרת הטמעת תמונות מוגנות בזכויות קניין בחינם באתרים שונים, הודיעה כי היא נמכרת לרשת הפרסום ההודית Ybrant

חברת הסטארט אפ הישראלית פיק-אפ (PicApp), המאפשרת הטמעת תמונות מוגנות בזכויות קניין בחינם לאתרים, הודיעה הלילה כי היא נמכרת לרשת הפרסום הדיגיטלית Ybrant .

עד היום גייסה החברה כ-3.2 מיליון דולר מקרן ההון סיכון כרמל ומהמשקיעים לני רקנטי ויאיר גולדפינגר. הטכנולוגיה של פיק-אפ מאפשרת לחפש במאגר התמונות ולהטמיע אותן באמצעות קוד משובץ (אמבד). גולשים שלוחצים על התמונה מועברים לאתר של פיק-פאפ, שם הם יכולים לבחור בתמונות נוספות. במקביל, מאפשרת החברה לבלוגים לפרסם תמונות ממנועי חיפוש פרטיים, איתם פיק-אפ מתחלקת ברווחים.

בבלוג של החברה מספר אייל גורא, המנכ"ל, מדוע החברה החליטה להתמזג: התחלנו כפלטפורמה שמאפשרת לבעלי אתרים להציע את תמונותיהם אך לצערנו המודל הזה לא הוכח כבעל ערך, ולכן הצטרכנו לשנות גישה. כך נולד הווידג' של PicApp שאפשר להזרים עוד תמונות דומות לפי הקשר. המיזוג הזה יפתח לנו את הדלת למפרסמים ובעלי אתרים אחרים".

פיק-אפ אינו המיזם הראשון של גורה בתחום זכויות יוצרים של תמונות ברשת. בשנת 2002 הקים גורה את פיקסקאוט (PicScout) חברת סטארט-אפ שפיתחה טכנולוגיה למעקב אחר תמונות ברשת, בכדי להגן על קניין רוחני של היוצרים. פיקסקאוט היא זו שפיתחה את הטכנולוגיה לפרסום על בסיס תמונות בה עושה פיק-אפ שימוש - הטכנולוגיה הועברה לסטארט-אפ החדש לאחר כניסתה של כרמל ונצ'רס כמשקיעה בחברה. כיום גורא הוא גם המשקיע בחברת the gift project שאותה מנהל אחיו רון גורה.

עבור גולדפינגר, אחד האנג'לים הבולטים בישראל, מדובר באקזיט חמישי. ייתכן שגם שישי בדרך לאחר שבחודשים האחרונים דווח באחד הבלוגים הטכנולוגיים בעולם שגם דוטומי עשויה להימכר. האקזיט האחרון של גולדפינגר היה בזמן מכירת חברת ג'אג'ה לטלפוניקה עבורה 207 מיליון דולר. בשנת 2008 רשם אקזיט לאחר שמכר את פיטרקס לחברת Aeterex . שני אקזיטים קטנים יותר בהיקף כחמישה מיליון דולר כל אחד נרשמו בשנים 2005 (מכירת פיורסייט לבוסטון גרופ) ו-2007 (סקיור דיימימנשן למיקרוסופט).

לפי חברת המחקר IVC-ONLINE , כיום משקיע גולדפינגר בלא פחות מאשר 14 חברות. רובן מתחום האינטרנט, תחום שמוכר לו היטב והוא מנוסה בו. בין החברות שהוא מושקע בהן ניתן לציין את פיקסקאוט, ווייטסמוק ו- וWEbook. למרות הההשקעות הרבות שלו וההכרות שלו עם סצינת הסטארט אפים המקומית הוא נרתע מפרסום ונמנע מתקשורת. לצד שלל הישגיו הוא רשם גם כשלון עם שתי חברות: נוקה טי וי שנסגרה בשנת 2006 וסיקארה שנסגרה בשנת 2005.

חברת Ybrant Digital ההודית מפעילה בישראל נציגות מקומית בהרצליה פיתוח. כנשיא החברה משמש הישראלי קובי ניזרי. החברה החלה את פעילותה בישראל לאחר שרכשה בעבר את אורידיאן הישראלית עבור 20 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully