וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשפל של 3 שנים

7.4.2011 / 9:39

הדולר ממשיך לצנוח ומאבד הבוקר 0.4%, לרמה של 3.446 שקלים. מאז העלה בנק ישראל את הריבית בשבוע שעבר איבד המטבע האמריקאי קרוב ל-3%

הדולר ממשיך הבוקר את מסע הירידות שהחל מאז שנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, העלה ביום שני שעבר את ריבית המשק ב-0.5% לרמה של 3%. המטבע האמריקאי מאבד הבוקר 0.4% ונסחר ברמה של 3.446 שקלים - הנמוכה ביותר מאז פברואר 2008. בדומה לדולר, גם היורו מאבד הבוקר 0.4% ונסחר בשער של 4.93 שקלים ליורו.

מאז העלאת הריבית ביום שני שעבר, אז נסחר המטבע האמריקאי בשער של 3.54 שקלים, איבד הדולר כ-10' אג'. מדובר בירידה של כמעט 3% בתוך כעשרה ימים.

העלאת הריבית נעשתה בשל סימנים ל"התחממות יתר" שזיהה בנק ישראל בפעילות המשק, כלומר האצה מסוכנת של הפעילות, שהביאה לגידול בתחזיות האינפלציה השנתיות ל-4.5%. ההעלאה אמורה להקטין את היקף הכסף הנזיל בשוק, ולייקר את עלות האשראי - מה שאמור להביא להאטת הפעילות.

תגובת המשקיעים למהלך זה לא איחרה לבוא. בעקבות התרחבות פער הריביות בין ארה"ב לישראל, שעומד כעת על 2.5%, המשקיעים העדיפו לרכוש שקלים ולקבל תשואה גבוהה יותר על כספם. כתוצאה מכך חלה ירידה במחירי המק"מ בשוק – וזאת לאחר שמשקיעים זרים ביקשו לרכוש אותם בככמויות גדולות.

תגובת בנק ישראל להיחלשות הדולר לא איחרו לבוא. פישר התערב במסחר ורכש מאות מיליוני דולרים במטרה לבלום את היחלשות המטבע הישראלי, אך ללא שהושגה הצלחה משמעותית. היחלשות הדולר פוגעת בעיקר ביצואנים, שהכנסותיהם נקבעות בדולרים, ועקב הקטנת שער המטבע רווחיהם קטנים. לעומתם, מי שנהנה מהתחזקות השקל הם הנופשים בארה"ב בחג הפסח, שנהנים משערי חליפין נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully