וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התאונה: הופסקה תנועת הרכבות לחיפה

תאונת הרכבות שאירעה הבוקר הובילה להפסקת תנועת הרכבות בקו ת"א-חיפה עד להודעה חדשה, אשר מתווספת לשיבושים רחבים בקווי מת"א דרומה בשל עבודות תשתית

מרכבת ישראל נמסר היום (חמישי) כי בעקבות התאונה שאירעה הבוקר בין שתי רכבות סמוך לנתניה, תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה הופסקה בשני הכיוונים עד להודעה חדשה.

עוד נמסר כי לפי שעה, בעקבות עבודות התשתית המתבצעות בתחנות מדרום לתל אביב, הקווים היחידים שפועלים הם בין תל אביב למודיעין, בין הוד השרון לתל אביב וכן בין חיפה לנהריה.

התאונה בשעות הבוקר ארעה כששתי רכבות דו-קומתיות התנגשו חזיתית על המסילה, סמוך לתחנת הרכבת בנתניה. לפי מד"א, בתאונה נפצעו 65 בני אדם, כולם באורח קל, והם פונו לבית החולים לניאדו בעיר ולבתי החולים הלל יפה בחדרה ומאיר בכפר סבא. לפי מד"א, כל הפצועים סובלים ממכות יבשות וחבלות בלבד.

מפת תאונת רכבת, אפריל 2011. Google Earth
מפת תאונת רכבת, אפריל 2011/Google Earth

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הרכבות נעו במהירות נמוכה, ולכן נמנע נזק חמור יותר. ככל הנראה, מדובר ברכבת מאסף שנסעה לכיוון דרום וביציאה מהתחנה רכבת שבאה מולה במסילה צמודה פגעה בה בצידה והורידה את הקטר מהפסים, אך למרבה המזל הקרונות נשארו על המסילה. במשטרה מעריכים כי אחד משני הנהגים סטה מסיבה לא ברורה מהפסים וכרגע מנסים לבדוק מי מהם.

בנוסף נבדק מדוע הבקרה האוטומטית של הרכבות לא פעלה, למה לא הייתה התרעה מוקדמת ואם הייתה - מדוע לא פעלו בלמי החירום. נבדק גם אם היו תצפיתניות במקום שיכלו למנוע את התאונה.

השיבושים שנגרמו בשל התאונה מתווספים להפסקת תנועת הרכבות מתל אביב דרומה, שנמשכת מאז יום שני בשל עבודות תשתית. העבודות, שמתבצעות במסגרת תוכנית הפיתוח של החברה, משבשות את התנועה בקווים ת"א-באר שבע, באר שבע-דימונה, ת"א ראשון לציון, תל אביב-אשקלון ות"א-ירושלים. לפי הודעת רכבת ישראל, הפעילות בקווים אלו יחזרו מחר לדסרן.

כמו כן, סיפרו ברכבת ישראל כי בשל עבודות התשתית תנועת הרכבות היוצאות ונכנסות לתחנות תל אביב ההגנה ותל אביב השלום תהיה מצומצמת מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully