וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר ננעל בירידות שערים

7.4.2011 / 17:14

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסת ת" א ננעל בירידות שערים על רקע הידיעות על ירי כנגד האוטובוס בדרום. מדד ת"א 25 ירד ב-1.3%, ת"א 100 נפל ב-1.1% ומדד הנדל"ן צנח ב-2.2%

המשקיעים באחד העם בוודאי לא ציפו לנעילה כה דרמטית כפי שקרתה הערב בתל אביב. לאחר שרוב שעות היום התנהל המסחר בעצלתיים עם ירידות של עד 0.2% במדדים המובילים, קודם לנפילה בשלב הנעילה, המדדים החלו להיחלש עקב הידיעות על ירי כנגד אוטובוס תלמידים בדרום של מועצת שער הנגב. בעקבות הפגיעה, נער בן 16 נפצע אנושות ואדם נוסף נפצע קל. בשעת הנעילה ובתוך זמן קצר צנחו המדדים ביותר מ-1%.

מי שהובילו את הירידות היו המניות ה"כבדות", ביניהן מניות הבנקים שצנחו ב-1.5% ומניית כיל , שאיבדה כ-3% בסוף המסחר. לעומתן, מניות האנרגיה בלטו בעליות חדות: close דלק קידוחים יהש נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני דלק קידוחים הוסיפה 4%; אבנר עלתה ב-2.7%.

בסיכום יומי מדד ת"א 25 איבד 1.3% לרמה של 1,317 נקודות. מדד ת"א 100 ירד ב-1.1% למה של 1,202 נקודות. מניות הנדל"ן ירד ב-0.3% ומדד הבנקים צנח ב-1.5. מחזור המסחר הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל. בסיכום שבועי, מדד ת"א 25 איבד 0.3%, ומדד ת"א 100 איבד 0.4%. מדד הבנקים ירד ב-1.8%, ומדד הנדל"ן נפל ב-2.2%.

סוחר בכיר באחד מבתי ההשקעות הגדולים סיפר כי הנפילה בסיום נמגרמה בשל שתי סיבות: האחת - מכירה אגרסיבית בשווי של 100 מיליון שקל בשלב הנעילה על ידי גוף המנהל תעודות סל או גוף מוסדי זר. השנייה - סגירת הנעילה להזמנות חדשות בשלב מאוד מוקדם. "קביעת זמן הסגירה להזמנות נקבע בצורה אקראית, והיום הוא הסתיים מאוד מוקדם. זה יצר מצב שלא ניתן היה לאזן את את המכירות שבוצעו", סיפר אותו סוחר.

גם בשוק הסולידי נרשמו היום ירידות. מדדי איגות החוב הקונצרניות, התל בונד 20,40 ו-60 איבדו עד 0.3%. איגרות החוב הממשלתיות ירדו עד 0.2%. איגרת חוב מסוג שחר (לא צמודה למדד ובריבית קבועה) לפידיון בשנת 2020 ירדה ב-0.15%, והתשואה עליה עלתה בהתאמה ל-5.28% (ברוטו).

בנק הפועלים העלו היום את תחזית הצמיחה במשק לשנת 2011 ל- 4.5% (בדומה לתחזית הבנק המרכזי), זאת על רקע נתונים כלכליים טובים מאוד בפתיחת השנה ורוח גבית מהכלכלה העולמית. "אנו עדיין סבורים כי הצמיחה תאט בהמשך השנה, אך הצמיחה השנתית צפויה להיות כאמור גבוהה", כותבים שם.

כמו כן עדכנו כלכלני הבנק את תחזית הריבית לסוף השנה לרמה של 4.0%. "ייתכן שמצב המשק ובכלל זה שוק העבודה וסביבת האינפלציה מצדיקים העלאות ריבית מהירות, אך אנו סבורים כי בנק ישראל יתקשה לעשות כן בשל הלחצים לייסוף השקל", כתבו.

המלצות בשוק המניות

בשוק המניות ממליצים כלכני הפועלים על חשיפה מנייתית מלאה, כאשר לדבריהם ההשקעה צריכה להיעשות באופן סלקטיבי, כלומר לבחור מניות ספציפיות על פני השקעה במדדים, כשההעדפה היא לחברות המוטות למשק המקומי".

הדולר ממשיך הבוקר את מסע הירידות שהחל מאז שנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, העלה ביום שני שעבר את ריבית המשק ב-0.5% לרמה של 3%. המטבע האמריקאי מאבד 0.2% ונסחר ברמה של 3.45 שקלים - הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2008. מאז העלאת הריבית ביום שני שעבר, אז נסחר המטבע האמריקאי בשער של 3.54 שקלים, איבד הדולר כ-10' אג'. מדובר בירידה של כמעט 3% בתוך כעשרה ימים.

גם אתמול נמשך רצף העליות במחיר הנפט, שנסחר ברמתו הגבוהה ביותר זה 30 חודשים. העלייה חלה על רקע המשך העימותים בלוב, יצרנית הנפט השלישית בגודלה באפריקה. מחיר הזהב ממשיך לשבור שיאים, ונסחר מעל לרמה של 1,460 דולר לאונקייה, ומחיר הכסף עולה לשיא של 31 שנים.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסחרים במחיר של 108.67 דולר לחבית - עלייה של 0.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה מחירו לרמה של 109.14 דולר לחבית. עליית מחיר הנפט נרשמת גם לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי מסר כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-2 מיליון חביות - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. בורסות וול סטריט נסחרות במגמה חיובית זה הפעם השלישית בארבעה ימי המסחר האחרונים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%; מדד S&P 500 הוסיף 0.2%; מדד נאסד"ק עלה ב-0.3%. ירידות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.06% לרמה של 3.54% - רמתה הגבוהה ביותר מאז ראשית חודש מארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully