וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לרדת אל מתחת ל-3.5 שקלים

ואדים סבידרסקי

8.4.2011 / 10:55

המסחר במטבע האמריקאי ממשיך במגמת השלילית והדולר נחלש בעוד כ-0.15% ונסחר ברמה של 3.441 שקלים. גם היורו נחלש מול השקל ב-0.2%

המסחר בזירת המט"ח מתנהל הבוקר בירידות שערים. הדולר ממשיך להיחלש גם היום מול המטבע המקומי בכ-0.15% ונסחר ברמת 3.441 שקל. מול היורו מתחזק השקל בכ-0.2% ונסחר ברמת 4.952 שקל. בעולם, היורו מתחזק מול הדולר בכ-0.55% ונסחר כעת ברמת 1.438 וזאת על רקע העלאת ריבית אמש בגוש היורו בכ-0.25% לראשונה מזה 3 שנים.

היורו קיבל תמיכה השבוע מהחלטתו של הבנק המרכזי בגוש היורו להעלות ריבית לרמה של 1.25%. זוהי העלאת הריבית הראשונה מחודש יולי 2008. אך התחזקות היורו מול הדולר השבוע הייתה מתונה יחסית, שכן חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הורידה השבוע את דירוג האשראי של פורטוגל וציינה בנוסף, כי משבר החוב ימנע מהבנק המרכזי של אירופה מלהעלות ריבית שלוש פעמים השנה, למרות שזאת הערכת האנליסטים.

להערכת כלכלני בנק הפועלים, השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא התערבויות בנק ישראל במסחר במגוון דרכים. בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות על ידי בנק ישראל ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית. כמו כן, ממליצים בפועלים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10% מסך נכסי תיק השקעות תוך פיזור מטבעי הכולל דולר, יורו וליש"ט על מנת לצמצם סיכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully