וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של שנתיים: הנפט והזהב ממשיכים לטפס

נמרוד הלפרן

9.4.2011 / 11:03

שוק הסחורות בשיא של שנתיים: הנפט על סף 113 דולר לחבית; מחיר הזהב נסגר בשיא של יותר מ-1,470 דולר לאונקייה ומחיר הכסף נסגר מעל לרמה של 40 דולר לאונקייה - שיא של 31 שנים

שוק הסחורות נסחר בעליות זה היום השביעי ברציפות ועלה לשיא של שנתיים לאחר שהיחלשות הדולר בעולם הגבירו את הביקוש לסחורות כהשקעה חלופית. מחיר הנפט נסגר על סף רמה של 113 דולר לחבית - שיא של 32 חודשים - לאחר שהפגזות של כוחות הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, גרמו לשריפה בשדה הנפט הגדול בלוב. מחיר הזהב נסגר בשיא של יותר מ-1,470 דולר לאונקייה ומחיר הכסף נסגר מעל לרמה של 40 דולר לאונקייה - שיא של 31 שנים.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 112.79 דולר לחבית, עלייה של 2.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במסחר בלונדון, עלה מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה במאי לרמה של 125.82 דולר לחבית, עלייה של 2.6%.

החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו בניו יורק במחיר של 1,474.1 דולר לאונקייה, עלייה של 1%. החוזים על הכסף למסירה במאי רושמים עליות זה יום המסחר החמישי ברציפות, ונסחרים במחיר של 40.61 דולר לאונקייה - שיא של 31 שנים ועלייה של כמעט 3%.

מדד GSCI ספוט של חברת סטנדרד אנד פור'ס (S&P), הכולל 24 חומרי גלם, עלה ב-1.6% לרמתו הגבוהה ביותר מאז ראשית אוגוסט 2008. בסיכום שבועי עלה המדד ב-3.4% בדרכו לעלייה השבועית החדה ביותר זה חמישה שבועות.

תפוקת הנפט של לוב ירדה השבוע לרמה אפסית לאחר שנאמניו של מועמר קדאפי תקפו את שדה הנפט הגדול ביותר במדינה, הנמצא במעוז המורדים במזרח. מרבית התפוקה של לוב, שהיתה בעבר בהיקף של 1.6 מיליון חביות ליום, כבר מושבתת כמעט חודשיים על רקע העימותים ביצרנית הנפט השלישית בגודלה באפריקה.

ביום רביעי השבוע, מכרו המורדים בלוב כמיליון חביות נפט, אך הנזק לשדות שנגרם לשדות ומתקני הנפט שבשליטתם עקב התקפות כוחות קדאפי הביא לעצירת התפוקה. במערב, אשר נמצא בידי הממשלה, נעצרה התפוקה בשל הסנקציות נגד לוב. "הסוחרים חוששים שמלחמת אזרחים מתמשכת תפגע או תהרוס בסופו של דבר את כל מתקני הנפט של לוב", נאמר בדו"ח שפירסמה חברת המחקר קמרון הנובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully