וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים באוצר: תקציב הביטחון לא יגדל בגלל המצב בדרום

10.4.2011 / 9:25

כיפת ברזל מצליחה להגן מהירי מהרצועה, אך עלותו של טיל אחד מוערכת בכ-75 אלף דולר. באוצר חוששים מהלחץ להגדלת תקציב הביטחון ואומרים כבר עכשיו כי בכוונתם לדחות הלחצים על הסף

בכירים במשרד האוצר חוששים: הסלמת המצב הביטחוני בדרום בסוף השבוע תביא ללחצים של מערכת הביטחון להגדלת תקציב 2011 במיליארדי שקלים. בפברואר השנה כבר קיבלה מערכת הביטחון תוספת של 700 מיליון שקל לתקציבה, עקב המהומות המצרים. באוצר מתכוונים לדחות לחצים אלה על הסף.

תקציב משרד הביטחון ל-2011 הוא 54.2 מיליארד שקל, ו-55.8 מיליארד שקל ב-2012. ב-2010 עמד תקציב המשרד על 53.2 מיליארד שקל. בניגוד להצהרות החוזרות ונשנות של שר האוצר יובל שטייניץ כי תקציב הביטחון לשנים 2011 ו-2012 קוצץ ב-2.7 מיליארד שקל - תקציב כל אחת מהשנים הבאות רק יגדל. באוגוסט 2010, לאחר שתקציב הביטחון המקוצץ-כביכול אושר בממשלה, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון אהוד ברק כי תקציב הביטחון יגדל ב-2011 ב-5 מיליארד שקל. חלק מסכום זה ניתן למערכת הביטחון כבר בדצמבר 2010.

בפברואר השנה אמר יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, כי האירועים במצרים אינם מצריכים הגדלת תקציב הביטחון. ברודט עמד בראש הוועדה הציבורית שקבעה בסוף 2007 את מתווה תקציב הביטחון לשנים 2008-2017. באוצר סבורים כי חרף האירועים הביטחוניים בדרום בסוף השבוע, אין כרגע כל מקום לדיון בדרישות לתוספות תקציביות למערכת הביטחון. באוצר הדגישו כי לרוע המזל, אירועים מסוג זה שכיחים בישראל, ונלקחו בחשבון בבניית תקציב הביטחון ל-2011-2012.

מחכים לעוד כיפות ברזל

בתוך כך, במערכת הביטחון ממתינים לאישור התקציב האמריקאי, הכולל סיוע לישראל בסך 205 מיליון דולר לייצור סוללות נוספות של כיפת ברזל - שמגינה מפני רקטות קצרות טווח, כדוגמת גראדים וקסאמים. עד כה יוצרו שתי סוללות בלבד, המוצבות באשקלון ובבאר שבע. בסוף השבוע הופעלה המערכת בהצלחה ויירטה כתשע רקטות שנורו לשטח ישראל.

מערכת כיפת ברזל תוכננה ומיוצרת על ידי החברה הממשלתית הביטחונית רפאל ומשלבת מכ"ם מתוצרת אלתא, חברה בת של התעשייה האווירית. על פי אישור הממשלה הוקצו 800 מיליון דולר לפיתוח המערכת ולייצור של שתי הסוללות הקיימות. על פי תמחור משרד הביטחון, עלות ייצור סוללה בודדת הוא כ-40 מיליון דולר - כך שהסיוע האמריקאי יאפשר לייצר ארבע סוללות נוספות, שמיועדות להגן על אזורים מאוכלסים באזור עוטף עזה.

סוללת כיפת ברזל מורכבת ממערכת מכ"ם וכמה טילים המסודרים בכוורת. עלות טיל מיירט בודד היא 70-80 אלף דולר. המערכות מופעלות על ידי חיל האוויר. כאשר המערכת מזהה רקטה שנורתה, היא מחשבת בדיוק רב את מקום נפילתה, ומיירטת אותה אם היא צפויה לפגוע בריכוז אוכלוסיה גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully