וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בפרשת המענקים למנכ"ל אל על לשעבר

יורם גביזון

10.4.2011 / 17:02

אל על הגיעה לפשרה עם המנכ"ל לשעבר חיים רומנו, במסגרתה תפוצה החברה ב-4.75 מיליון שקלים. לפי ההסכם, רומנו יחזיר לחברת התעופה מיליון שקל מסכום הפיצוי

חברת אל על תסיים בפשרה את התביעה הנגזרת שהוגשה נגד דירקטורים בחברה בעניין אישור המענק למנכ"ל לשעבר חיים רומנו. על פי הסכם הפשרה שהוגש לבית המשפט, תפוצה אל על ב-4.75 מיליון שקל, סכום שיהיה פיצוי סופי בכל הנוגע לתביעה הנגזרת.

כחלק מהסכם הפשרה יצורפו רומנו ודירקטורים נוספים כנתבעים בתביעה הנגזרת. עילות התביעה יתוקנו כך שיכללו נושאים נוספים בנוגע להליכי אישור תנאי כהונתו והעסקתו של רומנו והדיווח בגינם, כולל אלה שצוינו בדוח הביקורת של רשות ני"ע.

רומנו ישלם לאל על מיליון שקל מסכום הפיצוי, הכוללים הקטנה רטרואקטיבית של סכומי המענקים שקיבל בתקופת כהונתו. אל על חתמה על כתב ויתור לרומנו לפיו לא תהיה לחברה טענות נגדו בכל עניין שקשור לתנאי העסקתו.

בסוף ינואר 2011 נתבעה החברה על ידי דניאל בן שטרית, בעל מניות בה. שטרית הגיש תביעה נגזרת על סכום של 23 מיליון שקל למחלקה הכלכלית, בטענה שהדירקטורים התרשלו התרשלות חמורה וקיצונית בתחילת 2005 כשאישרו את נוסחת המענק השנתי של רומנו מבלי שקיבלו מידע מינימלי בנוגע לנוסחה ולהשלכותיה. בן שטרית ציין כי הנוסחה שאושרה קבעה שהמענק יינתן לרומנו על פי השיפור ברווח התפעולי התזרימי (Ebitda), ולא בהתאם לשיפור ברווח הנקי.

רשות ניירות ערך קבעה שהפער בין המענק שהיה מגיע לרומנו אילו קיבלו על פי אחוז מהרווח הנקי לבין המענק שקיבל בפועל על פי שיעור מה-Ebitda הגיע ל-4.7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully