וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר נחתם בעליות: ת"א 25 מחק הירידות מתחילת השנה

ואדים סבידרסקי

10.4.2011 / 17:21

יום המסחר הראשון לשבוע בבורסת תל אביב ננעל בעליות חדות. ת"א 25 עלה ב-1%, ת"א 100 הוסיף 0.8% לערכו, מניות הבנקים זינקו ב-2% ורק מניות הנדל"ן ירדו ב-0.4%

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסה נחתם היום בעליות שערים למרות המגמה שלילית בוול סטריט בסוף השבוע, שנבעה מהמשך ההתייקרות החדה של הנפט בעולם וההסלמה בדרום הארץ.

מדד ת"א 25 עלה ב-1% ונסגר ברמה של 1,330 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף 0.8% ונסגר ברמת 1,212 נקודות. מניות הבנקים זינקו ב-2% ורק מניות הנדל"ן ירדו ב-0.4% כנגד למגמה הכללית. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-970 מיליון שקל, נמוך מממוצע היומי האופייני ליום ראשון.

היום, מדד ת"א 25 הינו השני מבין המדדים בבורסה באחד העם אשר מוחק את הירידות שנרשמו מתחילת השנה וחוזר להציג תשואה חיובית. מדד המוביל הוסיף לערכו כ-0.3% מתחילת השנה ומרוחק כעת בכ-0.7% מרמתו המקסימלית של 1,340 נקודות אשר נרשמה בחודש ינואר השנה. המדד הראשון אשר שינה קידומת לחיובית מתחילת השנה היה מדד מניות הנדל"ן. המדד שרשם תשואה שלילית הגבוהה ביותר מתחילת השנה הוא מדד מניות הדיבידנד המכונה תל-דיב, אשר מצביע על ירידה של 8.4% בערכו במהלך התקופה. מדד תל אביב 75 מחסיר 4.3% מתחילת השנה ומניות הבנקים איבדו כ-2%.

כלכלני בנק הפועלים ממשיכים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי, וממליצים להחזיק בחשיפה מנייתית מלאה, בהתאם למידת הסיכון של כל לקוח. בבנק סבורים כי ההשקעה צריכה להעשות באופן סלקטיבי, כלומר בחירתן של מניות ספציפיות על פני השקעה במדדים, כשההעדפה היא לחברות המוטות למשק המקומי, שייהנו מההתאוששות המקומית ומשערי מט"ח נוחים ליבוא.

התאוששות מהירידות

בבנק הפועלים מציינים כי ההתאוששות שנרשמה בשבועות האחרונים בשוק המניות מחקה כמעט לחלוטין את הירידות שנרשמו בבורסה בתל אביב בשבועות הראשונים של 2011. באופן הדרגתי ירדו לוב ויפן מהכותרות הראשיות בעולם, והדבר איפשר לשווקים הגלובליים לחדש את המגמה החיובית, מה שהביא לירידה במפלס החששות של המשקיעים המקומיים, ולהתחדשות המגמה החיובית גם כאן. כעת נראה כי המשקיעים הפנימו את ההשפעה המועטה, אם בכלל, של האירועים הללו על הכלכלה המקומית ועל מרבית החברות המקומיות, ומכאן ההתאוששות המרשימה של המניות הכבדות מתחילת מארס.

בשבוע שעבר, פדו קרנות נאמנות המסורתיות כ-110 מיליון שקל ואילו בקרנות הכספיות נרשמו גיוסים של כ-800 מיליון שקל. הקרנות המתמחות במניות בישראל גייסו 50 מיליון שקל והקרנות המתמחות במניות בחו"ל, כמו גם הקרנות הגמישות גייסו כ-10 מיליון שקל כל אחת.

המסחר בוול סטריט נסגר ביום שישי האחרון בירידות לאחר שמחיר הנפט זינק לרמה של כמעט 113 דולר לחבית ועל רקע השבתתם הצפויה של שירותי הממשל בארה"ב החל מהלילה. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%; S&P 500 נסוג ב-0.4%; מדד נאסד"ק איבד 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות נסגר גם הוא בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 3.57%.

בזירת המקרו המקומית פירסם היום משרד האוצר את דו"ח האורות האדומים אודות מצב המשק בינואר 2011. מחד חל שיפור בפברואר בפעילות הריאלית ובסחר החוץ, אך מנגד, התגברו משמעותית בחודש זה הלחצים האינפלציוניים. במקביל, חלה הרעה משמעותית בהלכי הרוח של הציבור על רקע אי הוודאות השוררת בכלכלה שהתגברה נוכח האירועים הפוליטיים והצבאיים במזרח התיכון ואסון הטבע ביפן.

מניות בולטות

מכתשים אגן הודיעה כי תרכוש את המותג של חברת הענק Diuron המגן על גידולי הכותנה וקנה סוכר. בחברה מעריכים כי מכירותיה השנתיות יגדלו בכ-35 מיליון דולר בעקבות המהלך.

יצרנית הציוד הביטחוני,אלביט מערכות, הגישה תביעה לבית הדין הגבוה לצדק בבריטניה נגד ממשלת גיאורגיה, בהיקף של כ- 100 מיליון דולר. התביעה הוגשה עקב הפרה של ממשלת גיאורגיה בתשלום חובות לאלביט מערכות בגין אספקות הקשורות למספר חוזים שנחתמו בשנת 2007.

חברת סיאלו, המפתחת פתרונות טכנולוגיים בתחום הדנטאלי, חתמה על הסכם בלעדי עם חברת ADC Company, שיווק והפצת של ציוד ושיטות של החברה לטיפולי שורש וביצוע שתלים דנטלים ברוסיה, אוקראינה וקזחסטן. במסגרת ההסכם, התחייבה ADC למכור סך של 225 מערכות דנטליות במהלך תקופה של שלוש שנים ממועד החתימה. הערכות בשוק הן כי עלות מערכת אחת כזאת מסתכמת בכ-15-20 אלף דולר, כלומר המפיץ התחייב להזמנות הצפויות להזרים לקופת החברה בין 3.4 ל-4.5 מיליון דולר במשך 3 שנים או כ-1.3 מיליון בממוצע מידי שנה.

אנרג'יקס תגייס 146 מיליון שקל בהנפקה של אופציות מסדרה 1. המניות והאופציות יוצעו ב-24 מיליון יחידות, שבכל אחת מהן 5 מניות ו-2 אופציות במחיר של 6.1 שקלים ליחידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully