וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים

ערן אזרן

11.4.2011 / 17:45

מדד ת"א 25 מתרקרב שוב לשיא: יום המסחר השני לשבוע בבורסת ת"א ננעל בעליות שערים ומדד 25 החברות המובילות רחוק פחות מ-1% מרמת השיא. ת"א 100 התחזק ב-0.2%

המסחר באחד העם התנהל על רקע חידוש המסחר בעולם ומרכז מפעילי הסלולר שעורך היום משרד התקשורת. מדד ת"א 25 נסחר רוב שעות היום בעליות של 0.1% ל-1,332 נקודות - ומרוחק פחות מ-1% מרמת השיא. מדד ת"א 100 התחזק ב-0.2% לרמה של 1,214 נקודות.

מניות הבנקים הובילו את המגמה החיובית בבורסה בעלייה של 0.8%, ואילו מניות הנדל"ן הוסיפו 0.3%. בלטה במסחר מניית HOT שבשליטת פטריק דרהי, אשר זינקה ב-5.6% במחזור גבוה בעקבות ההערכות כי החברה שבקבוצת התקשורת של דרהי - מירס, תזכה במכרז התדרים הסלולריים. מחזור המסחר הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל - בהתאם לממוצע היומי.

בשוק הסולידי נרשמו היום ירידות קלות. מדדי איגרות החוב הקונצרניות, תל בונד 20 , 40 ו-60 איבדו 0.2%. איגרות החוב הממשלתיות נסחרו בירידות, שמתחזקות ככל שתאריך הפידון מתרחק. איגרת ממשלתית מסוג שחר (בריבית קבועה ולא צמודה) לפידיון בשנת 2022 ירדה ב-0.32% והתשואה עליה עלתה בהתאמה ל-5.43% (ברוטו). שחר לפידיון בשנת 2020 איבדה 0.3% והתשואה עליה עלתה ל-5.36%.

פרוטוקולים שפירסם היום בנק ישראל בעניין החלטת הריבית לחודש אפריל מלמדים כי שני חברי הנהלה תמכו במהלכים נוספים לצינון שוק הדיור פרט להעלאת הריבית. עוד עולה מהפרוטוקולים כי בבנק שקלו לנקוט בצעד מקרו-יציבותי בתחום המשכנתאות - לאחר שאחד מחברי ההנהלה הביע חשש ליציבות הפיננסית במידה שתחול ירידה חדה במחירי הדירות בעתיד. לבסוף, משהוחלט שלא לבצע צעד נוסף בתחום המשכנתאות, התקבלה ההחלטה על העלאת הריבית ב-0.5% ל-3% בהסכמה מלאה.

אסיה פותחת בירידות

משרד האוצר פירסם אתמול את דו"ח "אורות אדומים" אודות מצב המשק בינואר 2011. מחד, חל שיפור בפברואר בפעילות הריאלית ובסחר החוץ, אך מנגד, התגברו משמעותית בחודש זה הלחצים האינפלציוניים. במקביל, חלה הרעה משמעותית בהלכי הרוח של הציבור על רקע אי הוודאות השוררת בכלכלה שהתגברה נוכח האירועים הפוליטיים והצבאיים במזרח התיכון ואסון הטבע ביפן.

ירידות שערים קלות נרשמו בבורסות אסיה עם פתיחת שבוע המסחר. טוקיו ירדה ב-0.3%; סיאול ב-0.2%; טייוואן ב-0.5%; בבורסת שנחאי נרשמה מגמה חיובית והמדד עולה ב-0.9%; באוסטרליה, על רקע מיזוגים ורכישות בענף הכרייה, נרשמה עלייה של 0.3%. מחיר הנפט בבורסות הסחורות עומד הבוקר ללא שינוי ברמה של 112 דולר לחבית. הזהב נסחר גם הוא ללא שינוי הבוקר - 1,473 דולר לאונקיה. לעומתם, מזנק הכסף ב-2% ל-4.143 דולר לאונקיה.

המסחר בוול סטריט נסגר ביום שישי האחרון בירידות לאחר שמחיר הנפט זינק לרמה של כמעט 113 דולר לחבית ועל רקע החשש מהשבתת שירותי הממשל בארה"ב. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%; S&P 500 נסוג ב-0.4%; מדד נאסד"ק איבד 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות נסגר גם הוא בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 3.57%.

מניות בולטות במסחר

נובל אנרג'י, מפעילת הקידוח בשדה הגז תמר, החלה אתמול בביצוע קידוח בשדה תמר 6 באמצעות אסדת הקידוח Sedco Express, שהוסטה בשבוע שעבר משדה הקידוח לווייתן - כך הודיעו היום השותפות בשדה הקידוח תמר. הקידוח יתבצע כחלק משלב ראשון בו מתוכננים קידוחים לעומק ראשוני של 2,500 מטר גם בשדות תמר 5, תמר 4 ותמר 3. השותפות הנוספות בתמר - ישראמקו , דלק קידוחים, אבנר ודור גז רושמות עליות.

יצרנית מערכות הנשק אלביט מערכות דיווחה הבוקר (ב') כי החברה הבת AEL(100%) זכתה בפרויקט בסך 58 מיליון דולר להשבחת מטוסי חיל האוויר הברזילאי. במסגרת הפרויקט, שימשך עד לשנת 2013, ישודרגו 11 מטוסים מדגם F-5 של חיל האוויר הברזילאי. פרויקט השדרוג, שמהווה המשך לחוזים שנחתמו בשנים 2001 ו-2007, יכלול מתן שירותי הנדסה למטוסים וכן העברת מערכות מחשוב, תצוגה, רדאר, ניהול תחמושת ועוד. כחלק מההסכם שנחתם AEL תספק גם סימולטור טיסה וציוד נלווה נוסף.

בנק לאומי פירסם היום את שמות המועמדים לתפקיד דירקטורים בבנק לאומי. בין המועמדים נמנים הכלכלן שלמה מעוז ומנכ"ל פרטנר לשעבר, דוד אבנר. ועדת המניות של הבנק ממליצה להאריך את כהונתה של עו"ד מירי כץ ולמנות את דוד אבנר ומירי לנט שריר. שלמה אליהו, מבעלי האחזקות בבנק, המליץ למנות לתפקיד את עו"ד משה גביש , ד"ר רענן כהן , מר שלמה מעוז, מר עמוס ספיר וראובן קובנט.

חברת התעופה הישראלית אל על תסיים בפשרה את התביעה הנגזרת שהוגשה נגד דירקטורים בחברה בעניין אישור המענק למנכ"ל לשעבר, חיים רומנו. על פי הסכם הפשרה שהוגש לבית המשפט, תפוצה אל על ב-4.75 מיליון שקל - סכום שיהיה פיצוי סופי בכל הנוגע לתביעה הנגזרת. כחלק מההסכם, יצורפו רומנו ודירקטורים נוספים כנתבעים בתביעה הנגזרת. עילות התביעה יתוקנו כך שיכללו נושאים נוספים בנוגע להליכי אישור תנאי כהונתו והעסקתו של רומנו והדיווח בגינם, כולל אלה שצוינו בדוח הביקורת של רשות ני"ע.

לידר שוקי הון העניק היום המלצת "תשואת שוק" למניית עזריאלי עם מחיר יעד של 107 שקל. "הצמיחה במשק הישראלי שהביאה לגידול בצריכה הפרטית באה לידי ביטוי בתוצאות מצוינות של קבוצת עזריאלי, שהרוויחה כ- 1.2 מיליארד שקל ב-2010", כפי שנכתב בסקירה. "החברה נהנתה מגידול בהכנסות משכירות בקניונים ומהעלאת תפוסות בנכסי המשרדים, שתרמו לשיפור בהכנסות. סביבת הריבית הנמוכה הובילה גם לירידה מסוימת בשיעורי ההיוון ואפשרה לעזריאלי להכיר ברווחים משמעותיים מעליית ערך הנדל"ן".

בנק מזרחי טפחות יוצא לגיוס אג"ח: במכרז להנפקת שתי סדרות חדשות הבנק הוזרמו בקשות בסך כולל של 1.35 מיליארד שקל מצד גופים מוסדיים. מתוך כך, קיבל הבנק הזמנות בהיקף של 860 מיליון שקל. אגרות החוב קיבלו דירוג AA+ מחברת מעלות, תוך הגבלת היקף ההנפקה למיליארד שקל.

חברת ריל אמג'ינג, אשר עתידה בקרוב להשלים מהלך של כניסה לשלד הבורסאי בי קונטקט, הודיעה כי השלימה שלב משמעותי בניסוי הקליני אשר בוצע במערכת ה- RI4 באמצעות טכנולוגית ה MIRA. החברה פיתחה מערכת חדשנית הפועלת לגילוי מוקדם של סרטן השד, ללא קרינה מייננת ( אקס ריי ), כאב, תופעות לוואי , או חדירה לגוף הנבדק.

עוד בשוק ההנפקות: רשות ני"ע הודיעה לחברת הביו-מד מדיגוס כי לא תוכל לבצע כל הנפקה בקרוב, וזאת עקב התבטאויות של יו"ר דירקטוריון החברה, יאיר רבינוביץ, שלא דרך דיווחי המגנא (מערכת ההודעות של רשות ני"ע). מדיגוס אמנם לא דיווחה על כוונתה לגייס בתקופה הקרובה, אך החברה פירסמה ב-31.08.09 תשקיף מדף שתקף למשך שנתיים, באמצעותו החברה יכולה לצאת לגיוסים מהירים תוך זמן קצר.

חברת הנדל"ן המניב אדרי-אל , שבשליטת גבי אדרי (80.85%), מתרחבת. בכוונת החברה לרכוש את שטחי המסחר במגדל האופרה בתל אביב מידי קבוצת אלרוב , שבשליטת אלפרד אקירוב, תמורת 70-80 מיליון שקל, כך נודע ל-TheMarker. מימון העסקה יתבצע באמצעות גיוס חוב שערכה אדרי-אל בשבוע שעבר, בהיקף של 272 מיליון שקל. הגיוס כולו נועד למחזור חוב בסך 208 מיליון שקל לבנק לאומי ושאר הסכום לרכישה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully