וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעדה נגד מחירי הדלק: צומת פורדיס נחסם

הצועדים נגד מחירי הדלק נכנסו ליום ההליכה השני לעבר ת"א וחסמו את צומת פורדיס למשך 7:39 דקות, כמחירו של ליטר בנזין. "מונעים מאיתנו להגיע למרכז עם רכב, אז אנחנו הולכים"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי; עריכה: גדי וינסטוק)

עשרות בני אדם חסמו הבוקר (שלישי) את צומת פורדיס בפאתי העיר חיפה כמחאה על עליות מחירי הדלק. חסימת הכביש הינו חלק מצעדת מחאה שארגנו אנשי מטה המאבק במחירי הדלק, הצועדים זה היום השני בדרכם ממגדל העמק לת"א. אנשי המאבק הכריזו כי במהלך דרכם יחסמו צמתים מרכזיים למשך 7:39 דקות בכל פעם, לפי תעריף הדלק בימינו.

"הנהגים מביעים סולידריות, נעצרים עם רכבם ונותנים לנו לעמוד באמצע הצומת. הנהגים מזדים איתנו וצופרים לטובתנו ולא נגדנו", סיפר אחד מראשי המאבק ומובילי הצעדה, זאב גראואר, שקרא לאזרחי ישראל לצאת מהבתים, "אפילו לחצי שעה", ולהצטרף להליכה.

יעד היום - מכמורת

"אנחנו לא עושים את זה למען עצמנו בלבד. אם לא נעשו כלום ורק נגיב מהבית בצקצוק ובתגובות באינטרנט לא יקרה כלום", אמר גראואר. "צריך לעשות משהו אקטיבי. יצאנו כי אכפת לנו וכי אנחנו מאמינים שהשינוי יכול לקרות. הצעידה היא בתקווה שישתנה משהו בהחלטות הממשלה. שיוזילו את המסים המטורפים. שיפסיקו למצוץ מאתנו את כל האנרגיות. לנו כבר אין כוח. מאסנו ואנחנו אומרים מספיק ודי".

הצעדה לת"א שכאמור נכנסה ליומה השני, התחילה הבוקר במושב בת שלמה, שם עשו ההולכים את הלילה הראשון, ואמורה להסתיים ללינת הלילה השני בקיבוץ מכמורת. הצועדים צפויים להמשיך על כביש 4 עד לצומת קיסריה ושם לעלות על כביש החוף עד להגעתם לקיבוץ, כשמחר צפויים ההולכים להגיע עד לקיבוץ שפיים, לפני הכניסה לתל אביב.

"הנסיעה ממגדל העמק אורכת כשעה ורבע ובהליכה זה לוקח ארבעה ימים. הדבר רק מדגיש איך מונעים מאיתנו להתנייד" אמר גראואר כמסביר את מהות הצעדה. "מונעים מאיתנו להגיע למרכז עם הרכב בגלל המחיר המטורף של הדלק אז אנחנו הולכים. אנחנו באים לומר, גם אם אנחנו עייפים מההליכה המרובה – לא נוותר ולא נפסיק למחות עד שהעוול יתוקן".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully