וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אליהו לא יועמד לדין פלילי

12.4.2011 / 12:40

אליהו יצא לחו"ל עשרות פעמים כשעימו כ-70 שיקים בנקאיים בסכום של כ-80 מיליון שקל - מבלי לדווח עליהם, אולם פרקליט המדינה החליט כי התיק לא ילך למסלול הפלילי

פרקליט המדינה, משה לדור הודיע הבוקר (ג') כי החליט שלא להעמיד לדין פלילי את שלמה אליהו, בעלי חברת הביטוח אליהו ובעל המניות הפרטי הגדול בבנק לאומי (9.6%), שיצא בשנים האחרונות לחו"ל עשרות פעמים כשהוא מחזיק כ-70 שיקים בנקאיים על שמו, בסכום כולל של 80 מיליון שקל מבלי לדווח עליהם כדין.

"לאחר שקוימו מספר דיונים בעניין זה, החליט לדור, על דעת פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), כי יש להעדיף בנסיבות במקרה את המסלול המנהלי על פני המסלול הפלילי וכי עניינו של אליהו יובא בפני ועדת העיצומים", כתב לדור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש להעדיף בנסיבות במקרה את המסלול המנהלי על פני המסלול הפלילי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש נובמבר האחרון, בתום חקירה ממושכת של למעלה משישה חודשים, שנערכה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), החליטו במשטרה להעביר את התיק נגד אליהו לפרקליטות המדינה לצורך העמדתו לדין על כך שהוציא המחאות מבלי לדווח על כך.

במהלך החקירה נחקר אליהו תחת אזהרה ובתום חקירתו גיבשה המשטרה את התיק והעבירה אותו לפרקליטות אולם זו החזירה את התיק ליאח"ה לצורך השלמות חקירה. בנוסף לעבירות הלבנת הון נחקרו ביאח"ה עבירות נוספות.

בסוף נובמבר 2010, החזירה יאח"ה את התיק לפרקליטות במטרה להגיש כתב אישום בעבירות של הוצאת המחאות בנקאיות מעל הסכום המותר מבלי שדיווח על כך.המשטרה עריכה כי מדובר בתיק זעיר בעבירות של המחאות שלא ברור אם יתגבש לכדי כתב אישום.

משה לדור בטקס לציון יובל ללשכת עורכי הדין, פברואר 2011. עומר מירון
יעביר את המידע למפקח על הבנקים ולמפקח על הביטוח. פרקליט המדינה, משה לדור/עומר מירון

חובת הדיווח

על פי חוק איסור הלבנות הון, אדם המוציא ומכניס כספים לארץ מעל לסכום של 90,000 שקל מחויב לדווח על כך. אליהו, יצא בין השנים 2009-2007 מהארץ עם סכומים גדולים הרבה יותר מבלי שדיווח עליהם.

הבוקר כאמור הודיע לדור כי התיק לא ילך למסלול פלילי. ההחלטה בפרקליטות התקבלה לאחר שנשקלו כל השיקולים הרלוונטים, "לרבות נסיבות המקרה והמציאות המשפטית", כתב לדור בהחלטתו והוסיף כי: "במקביל, בשל מכלול נסיבותיו של המקרה נמצא עניין ציבורי להעביר את המידע שנאסף בתיק זה לעיונו של המפקח על הבנקים ולעיונו של המפקח על הביטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully