וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התור לחלוקת מזון פוגע בכבוד הנזקקים?

אלדד דור

13.4.2011 / 9:20

בדיקת עמותת ידיד מגלה כי 92% מהנזקקים לסיוע מעדיפים כרטיס או תלושי מזון מבלי שיצטרכו לעמוד בתור כשהם חשופים וכבודם נפגע

92% מהנזקקים לסיוע עמותות המזון היו מעדיפים להחליף את קבלת חבילת המזון בעמותה בכרטיס או תלושים שיאפשרו להם לרכוש את המזון לפי בחירתם או לחילופין בקבלת חבילת המזון לביתם מבלי שיצטרכו לעמוד בתור כשהם חשופים וכבודם נפגע - כך עולה מבדיקת עמותת ידיד כמה ימים לפני חג הפסח.

הבדיקה נעשתה במסגרת ריאיונות אישיים שערכו חברי קבוצות "הכח להשפיע תושבים עושים שינוי" מיסודה של עמותת "ידיד" עם 680 מרואיינים ביישובים ברחבי הארץ. בעמותת ידיד אומרים כי התוצאות מעידות על כך שיש צורך לשנות את השיטה לפיה הפתרון המרכזי לבעיית הבטחון התזונתי היא בחלוקת מזון כפי שמתבצעת היום.

"יש קשישים שלא יכולים לבשל וחייבים להביא להם ארוחות מוכנות ומולם אמהות עם ילדים קטנים או משפחות המתקיימות מקצבאות הזקוקות לחבילות עם מזון המתאים להם ומאפשר להם לצרוך את אבות המזון כראוי",אמרה אחת המתנדבות שהשתתפו בריאיונות.

ח"כ רוחמה אברהם, המקדמת בימים אלה את חוק המועצה הלאומית לבטחון תזונתי, אומרת כי "למרות הסולידריות וההירתמות של אלפי המתנדבים למען המשפחות הרעבות, הנתונים מחדדים את הצורך הדחוף בהקמת המועצה שתמליץ לממשלה ולמשרד הרווחה על מדיניות ראוייה המשלבת מספר פתרונות לבעיית הבטחון התזונתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully