וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתקרב לשפל של עשור - יורד ב-0.6%

רם עוזרי

13.4.2011 / 11:38

הדולר ממשיך במסעו מטה ויורד הבוקר ב-0.6% ונסחר ברמה של 3.425 שקלים. מחלקת המחקר בדיוני הריבית: "ייסוף צפוי למתן מעט את האינפלציה"

שער הדולר רושם הבוקר ירידה של 0.6% אל מול שערו היציג ונסחר ברמה של 3.425 שקלים. אתמול התחזק מעט שער הדולר לראשונה מאז החלטת פישר על העלאת ריבית של 0.5% בשבוע שעבר, אולם הבוקר הוא חוזר להיחלש והוא רחוק כעת ב-7% מרמת שפל של עשור שנרשמה ביוני 2009.

מהפרוטוקולים של דיוני החלטת הריבית האחרונה בבנק ישראל עולה כי בחטיבת המחקר של הבנק מעריכים שייסוף עתידי של השקל צפוי למתן מעט את האינפלציה. החלטת נגיד הבנק, סטנלי פישר, להעלות את ריבית חודש אפריל ב-0.5%, נסמכה בין השאר על הערכה זו, כמו גם על נתונים חיוביים ממגזר הייצוא הישראלי.

מנגד, הערכות בשוק הן כי במידה שפישר ירצה לתמוך בשער המטבע, הוא יוכל לעשות זאת היום במחיר נמוך יותר מבעבר. פעילות הזרים בשוק המט"ח נחתכה בחצי בחודשיים האחרונים מאז הכרזת בנק ישראל על חובת דיווח וחובת נזילות של 10% בעסקות נגזרים במט"ח. לכן, אומרים בשוק, רכישות דולרים של פישר יהיו אפקטיביות יותר היום מבעבר. כמו כן, עומדת בפני פישר האפשרות להרחיב את הצעדים הרגולטורים לשליטה על זרימת ההון, לאחר שמחקר שפורסם בקרן המטבע נתן אור ירוק לפעולות כאלה.

גם בעולם ממשיך הדולר את מגמת ההיחלשות ויורד ב-0.2% אל מול היורו לרמה של 1.45 דולר ליורו. זאת לאחר שהבנק המרכזי האירופאי העלה את הריבית ב-0.25% ואילו בבנק הפדרלי בארה"ב לא נראית העלאת ריבית באופק. תוכנית הרכישות השנייה של הבנק הפדרלי (QE2) צפויה להסתיים ביוני הקרוב, והשוק מצפה לשמוע את התייחסותו של ברננקי לנושא ב-27 לאפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully