וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולילנד תובעת מעד המפתח בפרשה 2.7 מיליון שקל

הילה רז

13.4.2011 / 14:30

חברת הולילנד תיירות תובעת ממנהל הפרויקט לשעבר ועד המפתח בפרשה, שמואל דכנר, 2.7 מיליון שקל מאחר ולטענתה, דכנר לא החזיר לה הלוואה שנטל לאחר פרישתו

חברת הולילנד תיירות תובעת כ- 2.7 מיליון שקל מאיש העסקים שמואל דכנר, שהיה מנהל פרויקט הנדל"ן במשך 12 שנים ונחשב לעד מפתח בחקירה הפלילית של המשטרה בנוגע לפרויקט הולילנד בירושלים.

בתביעה שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב טוענת חברת הולילנד תיירות של הלל צ'רני כי דכנר הפר באופן יסודי ובוטה הסכם הלוואה שנכרת בין החברה לבינו בסוף שנת 2007 וזאת תוך מרמה של דכנר כלפי הולילנד תיירות.

מהתביעה עולה כי דכנר עבד בחברה משנת 1994 ועד 2006. לפי הנטען לאחר סיום עבודה המשותפת בין הולילנד לדכנר הוא פנה לחברה בבקשה לסיוע כספי דחוף. "דכנר סיפר כי הוא לווה כספים מגורמים בשוק האפור, ובהעדר יכולת לפרוע את החובות אליהם - הוא ניצב בפני איומים על חייו ועל חיי משפחתו", נכתב בתביעה.

הולילנד מסבירה באמצעות עו"ד בועז בן צור ואלעד פלג כי כאות טוב היא נאותה להעמיד לרשותו של דכנר הלוואה בסך של 2.7 מיליון שקל והוא העמיד כבטוחה אוסף יצירות אומנות, אשר הוערך בהסכם ההלוואה - לפי הצהרתו בסך של כ-4.8 מיליון דולר.

לאחר חתימת הסכם ההלוואה, לפי התביעה, העבירה החברה את כספי ההלוואה ישירות לידי נושיו של דכנר מהשוק האפור באמצעות בא-כוחו של דכנר והוא חולץ מהמשבר החמור אליו נקלעו הוא ובני משפחתו.

"והנה, משהגיעה העת לפרוע את ההלוואה שנתנה הולילנד תיירות לדכנר, התחוור כי אוסף יצירות האומנות שהעמיד לשם פירעון ההלוואה נטול ערך של ממש: פריטים מסוימים באוסף האמנות התבררו כמזויפים; פריטים אחרים בעלי הערך הרב ביותר - נמסרו לצדדים שלישיים; וככלל, שוויו של אוסף האומנות רחוק שנות אור מהשווי עליו הצהיר הנתבע בהסכם ההלוואה", נכתב בתביעה.

צ'רני טוען כי עד היום לא פרע דכנר ולו שקל אחד מסכום ההלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully