וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נחתם במגמה מעורבת

יעל פטר

13.4.2011 / 17:02

יום המסחר הרביעי לשבוע בבורסת ת"א ננעל במגמה מעורבת לאחר שמרבית היום נסחר בעליות. מדד ת"א 25 נחתם ללא שינוי, ת"א 100 ירד ב-0.1% ומניון הדנל"ן הוסיפו 1% לערכן

לאחר שהתנהל במרבית היום בעליות: יום המסחר הרביעי בשבוע בבורסת תל אביב נחתם במגמה מעורבת על רקע המהפך בשוק התקשורת וכניסת 2 מתחרות חדשות אל ענף הסלולר. מדד ת"א 25 נחתם ללא שינוי ברמה של 1,330 נקודות, ומדד ת"א 100 ירד ב-0.1% לרמה של 1,511 נקודות. מדד הבנקים התחזק ב-0.5% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-1%.

בגזרת המקרו המקומית, נתוני סחר החוץ של ישראל לחודש מארס שוברים שיאים: על פי נתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הן היבוא וכן היצוא רשמו בחודש מארס עלייה של 25% במונחים דולריים והגיעו להיקף הפעילות החודשי הגדול ביותר בשנה האחרונה. גם לאחר שמנכים את הירידה בשער הדולר שנרשמה במהלך מארס, מדובר על נתוני שיא. היצוא הכולל במארס רשם עלייה של 25% בהשוואה לחודש פברואר, והסתכם ב-5.5 מיליארד דולר.

אמש נחתם המסחר בבורסות וול סטריט בירידות שערים על רקע החרפת המשבר ביפן, וכן על רקע פתיחה מאכזבת של עונת הדו"חות עם פרסום דו"חותיה הכספיים של אלקואה. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1%, מדד S&P500 איבד 0.8% ומדד נאסד"ק נסוג ב-1%.

בגזרת המקרו העולמית, הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב הסתכם בחודש מארס ב-188 מיליארד דולר לאחר שהוצאות הממשל היו יותר מכפליים מהכנסותיו - כך מסר אתמול משרד האוצר האמריקאי. הגירעון היה נמוך במעט מתחזית הכלכלנים לגירעון של 189 מיליארד דולר.

מניות בולטות

בגזרת המניות, שלשום נחתם מכרז התדרים בשוק התקשורת הסלולרית. הזוכות במכרז הן מירס שבשליטת פטריק דרהי, ואקספון 018 בשליטת צחי בצלאל. השתיים ישלמו 705 ו-710 מיליון שקל בהתאמה עבור הזיכיון. על רקע החשש מפגיעה ברווחיות, רשמו אתמול מניות פרטנר וסלקום ירידות.

חברת אלביט מערכות מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם Embraer הברזילאית, יצרנית המטוסים השלישית בגודלה בעולם. חברת AEL שבבעלותה המלאה של אלביט חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם Embraer Defence and Security במהלך התערוכה הבטחונית LAAD שמתקיימת בריו דה ז'ניירו בימים אלו.

ארבע החברות ייסחרו היום על רקע גיוסי החוב שביצעו אתמול. מניית מזרחי טפחות תיסחר על רקע הנפקה בשווי מיליארד שקל. סקיילקס של פרטנר תיסחר על רקע גיוס חוב בסך 400 מיליון שקל. מניות פרשקובסקי ובנק אגוד יסחרו אף הן על רקע גיוסים של 45 ו-210 מיליון שקל בהתאמה.

החברה הבת של כיל , חברת CPL, קיבלה מממשלת בריטניה מענק בשווי 15 מיליון ליש"ט (68 מיליון שקל) המיועד לעידוד החברה לכרות ולעבד Polyhalite, מינרל המשמש כדשן לחקלאות אורגנית שמצוי מתחת לשכבת האשלג במכרה של החברה באנגליה.

הזמנה על סך 8 מיליון

חברת הטכנולוגיה אורביט שבשליטת זאב שטיין קיבלה הזמנת המשך ממשרד הביטוחון בסכום של 8 מיליון שקל. אורביט העוסקת בתקשורת לווינים תספק מערכות לניהול תקשורת למשרד הבטחון לפרויקט תקשורת תשתיתי גדול.

חברת הנדל"ן בראק קפיטל , מדווחת היום כי רכשה 2,600 יחידות דיור בעיר לייפציג שבגרמניה תמורת 72.8 מיליון יורו. לצורך השלמת העסקה המתוכננת לסוף יולי הקרוב, מנהלת החברה מו"מ מתקדם עם תאגיד בנקאי גרמני לקבלת מימון בהיקף כולל של כ-60 מיליון יורו, ובתנאי נון ריקורס. יתרת עלות הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של החברה. הרכישה תתבצע באמצעות חברות בנות ונכדות של בראק קפיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully