וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אצמצם הגירעון בתקציב ב-4 טריליון דולר

13.4.2011 / 23:03

נשיא ארה"ב הציג תוכנית שנועדה לצמצם את הגירעון ל-2.5% מהתמ"ג עד 2015 לעומת 10.9% השנה, בתוך 12 שנים. "עלינו לחיות במסגרת האמצעים שלנו"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התחייב היום (רביעי) לצמצם בארבעה טריליון דולר את הגירעון המצטבר של הממשל ב-12 השנים הקרובות, באמצעות שילוב של קיצוצים בהוצאות והעלאות מסים. במסגרת תוכנית ארוכת טווח לצמצום הגירעון בתקציב שהציג אובמה, קבע הנשיא כיעד את צמצום הגירעון התקציבי לכדי 2.5% מתוצר המקומי הגולמי (GDP) עד שנת 2015, לעומת גירעון צפוי של 10.9% מהתמ"ג השנה - השיעור הגבוה ביותר בקרב הכלכלות המפותחות.

אובמה שב והביע את תמיכתו בביצוע רפורמה בגביית המסים בארה"ב במסגרתה יורדו שיעור המס, לצד סגירת פרצות בחוקי המס וביטול חלק מהקלות המס, בהן הקלות המס שקבע הנשיא בוש ואשר צפויות לפוג בשנת 2012, כדי להגדיל את הכנסות הממשל.

"עלינו לחיות במסגרת האמצעים שלנו, לצמצם את הגירעון, ולחזור למסלול שמאפשר לנו לפרוע את חובותנו", אמר אובמה בנוסח של נאומו הצפוי היום באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בבירה וושינגטון. "ועלינו לעשות זאת באופן שיגן על ההתאוששות".

הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב הסתכם בחודש מארס ב-188 מיליארד דולר לאחר שהוצאות הממשל היו יותר מכפליים מהכנסותיו, מסר אתמול משרד האוצר האמריקאי. הגירעון היה נמוך במעט מתחזית הכלכלנים לגירעון של 189 מיליארד דולר.

הגירעון בתקציב שנרשם בחודש שעבר היה השני בגובהו מעולם שנרשם בחודש מארס כלשהו, ונפל רק מגירעון של 192 מיליארד דולר שנרשם בחודש מארס 2009.

הגירעון המצטבר של האוצר במחצית הראשונה של שנת התקציב שהחלה בתחילת אוקטובר הסתכם בשיא של 829 מיליארד דולר, גידול של 16% לעומת הגירעון בתקופה המקבילה בשנת התקציב הקודמת.

קרן המטבע הבינ"ל (IMF) קראה אתמול לארה"ב לזרז את הצעדים לצמצום הגירעון בתקציב הממשל. "חשוב שארה"ב תתחיל לפעול לצמצום הגירעון בתקציב במוקדם, ולא במאוחר", אמר ראש המחלקה לעניינים תקציביים בקרן המטבע, קרלו קוטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully