וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה חיובית בוול סטריט לראשונה זה 5 ימים

נמרוד הלפרן

13.4.2011 / 23:16

על רקע הערכת הבנק הפדרלי כי התאוששות כלכלת ארה"ב נמשכת, שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה ירדה לרמה של 3.47%

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (רביעי) במגמה חיובית, לראשונה זה חמישה ימים על רקע הערכת הבנק הפדרלי כי התאוששות כלכלת ארה"ב נמשכת ובעקבות הצגת תוכנית אובמה לצמצום הגירעון בתקציב הממשל.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%; מדד S&P 500 נסגר בעליות קלות - סגירה חיובית ראשונה זה חמישה ימים; מדד נאסד"ק טיפס ב-0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 3.47%.

הפעילות הכלכלית במרבית אזורי ארה"ב צמחה בקצב "מתון" בחודשים פברואר ומארס, בהובלת מגזר הייצור, במקביל לשיפור בשוקי העבודה במרבית האזורים, לפי ספר הבז', הדו"ח התקופתי על מצב הכלכלה האמריקאית של הבנק הפדרלי, אשר פורסם היום.

"למרות שמרבית מחוזות הבנק הפדרלי דיווחו על שיפור מתון, מרבית המחזות דיווחו כי השיפור נרשם לרוחב מגזרים רבים", נכתב בדו"ח.

"הצריכה הפרטית התאוששה בקצב מתון במרבית מחוזות הבנק מאז הדו"ח הקודם", נכתב בדו"ח. "הלחצים בתחום השכר תוארו על ידי מרבית המחוזות כחלשים, אולם רבים דיווחו על כך שהתייקרות מחירי הסחורות מגבירה על הלחץ על המחירים". "מרבית המחוזות דיווחו כי התנאים בשוק העבודה השתפרו מאז הדו"ח הקודם", נאמר בדו"ח.

עוד עולה מהדו"ח כי השפעת רעש האדמה ביפן על כלכלת ארה"ב עשויה להיות גדולה יותר משהוערך תחילה. מרבית 12 מחוזות הבנק הפדרלי דיווח על שיבושים במכירות ובייצור או שיבושים צפויים כתוצאה מרעידת האדמה ביפן.

אובמה התחייב: אצמצם את הגירעון ב-4 טריליון דולר

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התחייב היום לצמצם בארבעה טריליון דולר את הגירעון המצטבר של הממשל ב-12 השנים הקרובות, באמצעות שילוב של קיצוצים בהוצאות והעלאות מסים. במסגרת תוכנית ארוכת טווח לצמצום הגירעון בתקציב שהציג אובמה, קבע הנשיא כיעד את צמצום הגירעון התקציבי לכדי 2.5% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) עד שנת 2015, לעומת גירעון צפוי של 10.9% מהתמ"ג השנה - השיעור הגבוה ביותר בקרב הכלכלות המפותחות.

בחזית המקרו כלכלית: המכירות הקמעוניות בארה"ב גדלו במארס זה החודש התשיעי ברציפות, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. המכירות הקמעוניות גדלו בחודש שעבר ב-0.4% - העלייה המתונה ביותר זה תשעה חודשים - לאחר עלייה של 1.1% בפברואר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5% לאחר עלייה של 1% שעליה דווח במקור בפברואר.

המלאי העסקי בארה"ב גדל בפברואר ב-0.5% לרמה של 1.46 טריליון דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2008 - לאחר עלייה של 1% בינואר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה של 0.8% לאחר עלייה של 0.9% שעליו דווח במקור בינואר.

ג'י.פי מורגן צ'ייס , הבנק השני בגודלו בארה"ב במונחי נכסים, דיווח ביום רביעי על זינוק של 67% ברווח הרבעוני, הודות לירידה בהיקף ההפרשות לכיסוי חובות מסופקים. רווחי הבנק והכנסותיו עלו על תחזיות האנליסטים. הבנק רשם רווח נקי של 5.6 מיליארד דולר, או 1.28 דולר למניה, ברבעון הראשון של שנת 2011, לעומת רווח של 3.3 מיליארד דולר, או 74 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 1.15 דולר למניה. הכנסות הבנק בתקופה המדווחת הסתכמו ב-25.8 מיליארד דולר - ירידה של 8% לעומת אך מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 25.3 מיליארד דולר.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת אלביט מערכות מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם אמבראר (Embraer) הברזילאית, יצרנית המטוסים השלישית בגודלה בעולם. חברת AEL שבבעלותה המלאה של אלביט מערכות חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם אמבראר במהלך התערוכה הבטחונית LAAD שמתקיימת בריו דה ז'ניירו בימים אלה. על פי ההסכם יקימו אלביט מערכות ואמבראר חברה משותפת שתהיה בשליטת אמבראר ותפעל בתחום המטוסים ללא טייס. כחלק משיתוף הפעולה בין שתי החברות צפויה אמבראר להשקיע בהון מניותיה של AEL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully