וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ת: שכר המינימום יעלה ל-4,300 שקל

אורה קורן

14.4.2011 / 9:25

זוכרים את העלאת שכר המינימום? משרד התמ"ת הפיץ להסתדרות, לנציגי המעסיקים ולאוצר תזכיר חוק לפיו שכר המינימום יועלה בשתי פעימות החל מחודש אוקטובר 2012

משרד התמ"ת הפיץ הבוקר (ה') את תזכיר חוק שכר המינימום, הקובע כי שכר המינימום לכלל העובדים במשק יועלה בשתי פעימות ויגיע ל-4,300 שקלים באוקטובר 2012.

התזכיר הועבר להסתדרות העובדים, לנציגי המעסיקים ולאוצר לקבלת הערות לפני המשך הטיפול בחקיקה. "עיגון ההסכמות בחקיקה יבטיח את טובת העובדים, ויאפשר אכיפה יעילה של חובת תשלום שכר המינימום", אמר הבוקר שר התמ"ת שלום שמחון. "החוק הוא קבוע, ומקנה למשרד התמ"ת כלי אכיפה במקרים בהם מעסיקים יעברו על החוק ולא ישלמו את שכר המינימום, בעוד שצו ההרחבה אינו בר אכיפה בכלים של המשרד."

על פי החוק יעלה שכר המינימום בשתי פעימות. הפעימה הראשונה תתבצע ב-1 ביולי 2011, ותביא להעלאת שכר המינימום מ- 3,890.25 שקל ל- 4,100 שקל לחודש. הפעימה השנייה תחול ב-1 באוקטובר 2012, ותעלה את שכר המינימום כאמור לגובה של 4,300 שקל.

ממשרד התמ"ת נמסר כי העלאת שכר המינימום המוצעת היא תוצאה של סיכום אליו הגיעו הסתדרות העובדים הכללית החדשה, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ומשרד האוצר, והיא מבוססת על ההסכם הקיבוצי הכללי שנחתם בין הסתדרות העובדים הכללית החדשה לבין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ב-2 בינואר 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully