וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר רכש 250 מיליון דולר - והמטבע האמריקאי מתאושש

רם עוזרי

14.4.2011 / 11:56

המטבע האמריקאי, שנחלש אתמול ב-1%, מתחזק כעת ב-0.25% לרמה של 3.42 שקלים, לאחר שבנק ישראל רכש מאות מיליוני דולרים. מאז הכרזת הריבית נפל הדולר ב-4%

בנק ישראל מוכיחים היום כי חופשת הפסח שלהם עדיין לא החלה. הבנק פתח את יום המסחר ברכישה של 250 מיליון דולר במטרה לבלום את נחיתת שער המטבע האמריקאי. מאז הודעת הריבית האחרונה של פישר, נפל הדולר ב-4%.

כתוצאה מההתערבות בנק ישראל, עולה שער הדולר הבוקר ב-0.25% ביחס לשערו היציג שנקבע אתמול, והוא נסחר ברמה של 3.425 שקל לדולר. שער היורו רושם אף הוא התחזקות קלה של 0.2% והוא נסחר ברמה של 4.967 שקל ליורו.

אורי גרינפלד, אנליסט המאקרו של בית ההשקעה פסגות, אומר כי ההשפעה העיקרית על שער הדולר היא מצבו בעולם. "ההיחלשות של הדולר בשבוע האחרון היא חלק ממגמה עולמית. הדולר נחלש בשבוע האחרון ב-1% מול היורו. ההתערבות של פישר יכולה להשפיע בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך אין לה השפעה משמעותית", אומר גרינפלד.

עם זאת, גרינפלד מוסיף כי הדולר הנמוך עוזר לפישר במלחמתו באינפלציה. "כשמודדים את מחירי הסחורות בשקלים, דולר יורד עוזר לייבא יותר בזול ולמתן את עליות המחירים", אומר גרינפלד. "פישר קרוע בין המלחמה על השקל החלש ובין המלחמה באינפלציה ויצטרך למצוא את דרך האמצע". גם בחטיבת המחקר של הבנק מעריכים שייסוף עתידי של השקל צפוי למתן מעט את האינפלציה, והביעו הערכה זו בדיונים לקראת החלטת הריבית לחודש אפריל.

הערכות בשוק הן כי מחירה של ההתערבות של פישר היום נמוכה יותר מבעבר. זאת, לאחר שפעילות הזרים בשוק המט"ח נחתכה בחצי בחודשיים האחרונים מאז הכרזת בנק ישראל על חובת דיווח וחובת נזילות של 10% בעסקאות נגזרים במט"ח. מאידך, העלאת הריבית הביאה לעליה במחיר של רכישות הדולרים, שכן בנק ישראל מעקר את הרכישות וסופג את השקלים חזרה על ידי הנפקת אגרות חוב, שמחירן עלה לאחרונה ל-3% בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully