וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר ננעל בירידות שערים קלות

רם עוזרי

14.4.2011 / 17:28

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסת תל אביב ננעל בירידות שערים קלות כשמדד ת"א 25 סיים בירידה של 0.3% ות"א 100 השיל שיעור דומה. מדדי הבנקים והנדל"ן איבדו שניהם 0.6%

הבורסה של תל אביב סוגרת את שבוע המסחר בירידות קלות. מדד ת"א 25 סיים את המסחר בירידה של 0.3% ומדד ת"א 100 איבד אף הוא בסגירה 0.3%. מדד מניות הבנקים , שפתח את השבוע בעליות שערים,איבד היום 0.6% ומדד הנדל"ן התממש אף הוא ב-0.6%.

בסיכום שבועי ירד מדד ת"א 25 ב-0.7% ומדד ת"א 100 איבד 0.9%. הבנקים עלו בסיכום שבועי ב-1.4% למרות הירידות היום ומדד הנדל"ן ירד השבוע ב-0.5%.

גם היום סבלו מניות התקשורת מחולשה לאחר שבמהלך השבוע נסגר המכרז לכניסתן של שתי מתחרות חדשות לענף הסלולר. הנפגעת המרכזית היתה השבוע מניית סלקום שספגה ירידה של 5.7% השבוע בשל חשיפתה הישירה להגברת התחרות בשוק הסלולר ולסביבה הרגולטורית הקשוחה יותר בענף. מניית מתחרתה הגדולה פרטנר סבלה אף היא מירידה של 4.7% במחיר המנייה מתחילת השבוע. מניית בזק, החשופה לתחרות בפעילות התקשורת הקוית שלה והן בשל אחזקותיה בפלאפון, איבדה בסיכום שבועי 4.7%.

עוד מנייה שצללה השבוע היתה זו של שותפות חיפושי הנפט והגז רציו. לאחר שבשבוע שעבר הודיעה נובל אנרג'י, מפעילת הקידוח בלויתן ובתמר, כי החליטה להסיט את אסדת הקידוח מאתר לויתן לשדה תמר, החל מהלך שלילי במניית רציו שהסתיים היום בירידה של 3.3%. מאז ההודעה ירדה רציו ב-28% ובמהלך השבוע האחרון איבדה 15.5%. רציו, המחזיקה 15% מאתר הקידוח לויתן, היא הנפגעת המרכזית של הסטת אסדת הקידוח מהאתר בשל העובדה שבניגוד לשותפות האחרות בשדה, אין לה אחזקות משמעותיות בשדות גז נוספים.

נתוני מקרו בארה"ב

לקראת סוף יום המסחר בתל אביב, התחזקו הירידות לאחר שהחוזים למסחר בבורסות ניו יורק הורו על ירידות שערים. הערכת הבנק הפדרלי מאתמול כי התאוששות כלכלת ארצות הברית נמשכת בקצב "מתון" ותוכנית אובמה לצמצום הגירעון בתקציב הממשל, העיבו על המסחר בארה"ב ובתל אביב.

מספר הבז' שפורסם אתמול בארה"ב, הסוקר את הנתונים המרכזיים של המשק האמריקאי, עולה כי הפעילות הכלכלית במרבית אזורי ארה"ב צמחה בקצב מתון בחודשים פברואר ומארס, בהובלת מגזר הייצור, במקביל לשיפור בשוקי העבודה במרבית האזורים. "למרות שמרבית מחוזות הבנק הפדרלי דיווחו על שיפור מתון, מרבית המחזות דיווחו גם כי השיפור נרשם לרוחב מגזרים רבים", נכתב בדו"ח.

עוד עולה מספר הבז' כי הצריכה הפרטית התאוששה בקצב מתון. הלחצים בתחום השכר תוארו על ידי מרבית המחוזות כחלשים, למרות התייקרות מחירי הסחורות המגבירה את הלחץ על המחירים. על פי הדו"ח מרבית המחוזות דיווחו כי התנאים בשוק העבודה השתפרו מאז הדו"ח הקודם.

עוד מארה"ב, הנשיא אובמה התחייב אמש בנאום לאומה לצמצם ב-4 טריליון דולר את הגירעון המצטבר של הממשל ב-12 השנים הקרובות, באמצעות שילוב של קיצוצים בהוצאות והעלאות מסים. אובמה הציב יעד להפחתת הגירעון ל-2.5% עד 2015 - לעומת גירעון צפוי של 10.9% מהתמ"ג השנה - השיעור הגבוה ביותר בקרב הכלכלות המפותחות.

מניות במוקד

עסקת ענק בשוק הפיננסים הישראלי: בנק דיסקונט סיכם על מכירת מרבית חלקו בחוב פיננסי ארוך טווח בהיקף כולל של כ-1.13 מיליארד שקל שהעמיד עם חברת הביטוח והפיננסים הראל (12%) ליזמי מנהרות הכרמל. זאת, ארבעה חודשים לאחר חנוכת הפרויקט בחיפה וכחודש לאחר שהחל בהליך הרוד שואו (סדרת מצגות מול גופים מוסדיים) מכירת החוב.

דיסקונט, שהתחייבה לכל החוב, מכר כ-900 מיליון שקל ממנו והשאיר לעצמו חוב של כ-110 מיליון שקל. את החוב רכשו ארבעה מוסדיים: הראל רכשה 255 מיליון שקל, מנורה רכשה 275 מיליון שקל, כלל ביטוח רכשה 200 מיליון שקל וקרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים רכשו 170 מיליון שקל כל אחת.

עוד בשוק הפיננסים הישראלי- חברת הביטוח הפניקס רוכשת 5.11% מאקסלנס תמורת 97 מיליון שקל . לאחר הרכישה תחזיק הפניקס ב- 78.4% ממניות בית ההשקעות אקסלנס. מחיר המניות משקף לאקסלנס שווי של 1.89 מיליארד שקל הגבוה ב-82% משווי החברה בבורסה.

חברת הנדל"ן מליסרון , שבשליטת אחים עופר השקעות של משפחת עופר, התגברה על כל המכשולים והשלימה שלשום את עסקת הענק שבה רכשה מליאו נואי את השליטה בחברה ישראל (כ-71%) תמורת כ-1.7 מיליארד שקל. במצגת שפירסמה לבורסה דאגה מליסרון למתג את עצמה כ"חברה ציבורית המחזיקה ברשת הקניונים הגדולה בישראל". היא מחזיקה מעתה בתיק נכסים מניבים של יותר מ-670 אלף מ"ר וזכויות לניצול עתידי בהיקף גדול. כך שעל בסיס נתוני מאזן פרופורמה מאוחד (כאילו תוצאותיה של בריטיש היו מאוחדים בדו"חות מליסרון החל בשנה שעברה), היא מחזיקה נכון לסוף 2010 נדל"ן בשווי של כ-13 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully