וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המשרות הפנויות בישראל בירידה

רם עוזרי

14.4.2011 / 17:45

צינון בשוק העבודה: לפי הלמ"ס, ירד מספר המשרות הפנויות ב-3.3%. עם זאת, הצריכה המקומית גדלה ולקראת פסח ביקשו חברות קטנות לגייס עובדים בעיקר בתחומי השיווק והמכירות

שוק העבודה בישראל הפגין עוצמה בחודשים האחרונים על רקע שיעורי הצמיחה הגבוהים של המשק. שיעור ההשתתפות בשוק העבודה רשם גידול משמעותי והיקפי האבטלה ירדו לרמות נמוכות היסטורית. עם זאת, נתוני חודש מארס, שמפרסמת היום הלמ"ס, מעידים כי ייתכן שחלה נסיגה קלה בביצועי השוק.

כ-2,000 משרות פנויות נגרעו מהמשק במהלך חודש מארס. אם בתחילת החודש היו במשק 59.6 אלף משרות פנויות, הרי שבסופו נותרו 57.6 אלף משרות בלבד, ירידה של 3.3%. הירידה במספר המשרות הפנויות לא נבעה מאיוש המשרות, שכן גם מספר המשרות המאוישות במשק ירד בחודש מארס ב-1.2% והתייצב ברמה של 2.1 מיליון משרות.

לעומת השיא שנרשם בחודש אוקטובר, בו מספר המשרות הפנויות עמד על 69 אלף, מדובר על ירידה של 16.5%. אולם, בהתחשב בעובדה שבחודש מארס 2010 עמד מספר זה על 42 אלף, הביקוש הנוכחי לעובדים הוא עדיין גבוה באופן יחסי.

שיעור המשרות הפנויות מתוך כלל המשרות נותר יציב ברמה של 2.7%. השוואה של נתון זה לנתוני האיחוד האירופי מציבים את שוק העבודה הישראלי כשוק החזק באירופה. מלבד מלטה, הדרישה לעובדים בשוק הישראלי כשיעור מגודלו של השוק היא הגבוהה ביותר ביבשת.

מפילוח הנתונים לפי גודל הפירמות המציעות משרות עולה כי רוב הגידול בדרישה לעובדים מצוי דווקא בפירמות הקטנות המעסיקות 9-5 עובדים. חברות אלה הגדילו את מספר המשרות הפנויות בשוק ב-23 אלף, כאשר מספר המשרות הפנויות בחברות הגדולות, המעסיקות מעל 50 עובדים, קטנה ב-20 אלף.

עוד עולה מפילוח הנתונים, כי הביקוש הגבוה ביותר בשוק לעובדים חדשים הוא ביקוש לעובדי מכירות. מספר המשרות הפנויות בחודש מארס בתחום זה עמד על 6,500. נתון זה עולה בקנה אחד עם הנתונים שפורסמו לאחרונה על גידול מואץ בביקושים המקומיים ובהיקפי הצריכה של הצרכן הישראלי ועם עונת האביב הממשמשת ובאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully