וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: אל תבנו על ריבית נמוכה

15.4.2011 / 15:06

לדברי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אסור לתת לבועת נדל"ן להתפתח והעלאת הריבית לא תיעצר. "אם המגמה בשוק הנדל"ן תימשך מבלי שנעצור אותה – נהיה בבעיה רצינית"

"אם המגמה בשוק הנדל"ן תימשך מבלי שנעצור אותה – נהיה בבעיה רצינית", אומר נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בראיון ל"ישראל היום". פישר מסביר כי "אנחנו בדרך הנכונה לטיפול בבעיה", אך גם מתריע כי "אל תבנו את עתיד משפחתכם על ההנחה שהריבית תישאר נמוכה".

בהתייחס לתוכנית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבלימת עליות מחירי הנדל"ן, אומר פישר כי "המון משברים פיננסיים התחילו בשוק הנדל"ן, וראש הממשלה יודע זאת ומאמין שהוא פתר את זה. אני לא מבין את הפרטים מספיק טוב אבל ברור שהכיוון נכון, רק צריך לזרז את התהליך".

שש שנים מאז מונה פישר לנגיד בנק ישראל, הוא מעיד כי החיים בארץ "דומים לפוטבול אמריקני – כל אחד רוצה להרוג את השני", אבל אומר כי למרות ש"החיים הציבוריים בישראל קשים אני מחבב את המדינה הזאת - החיים בה נעימים והאנשים בה חמים". פישר מוסיף כי "אשתי ואני פה מתוך ציונות, היינו קרובים לישראל כל חיינו". הוא מספר כי "גדלתי במשפחה שמדינת ישראל היתה חשובה לה".

לשאלה האם הוא מתכוון לסיים את הקדנציה השנייה שלו כנגיד, שהחלה לפני שנה, עונה פישר כי "ביום שבו מוניתי בפעם השנייה רצו להוציא ממני הבטחה שאשאר חמש שנים, אבל למזלי אין לי צורך לקבל החלטות". פישר אומר כי "אתה לא צריך לקבל החלטות עד שאתה צריך לקבל אותן; אין לי תוכניות להתפטר ואין לי תוכניות להמשיך עד הסוף".

לדברי פישר, על מנת שיירדו מחירי הנדל"ן "רצוי שיחול גידול בשיעור הבנייה והשיווק של הדירות - בצד ההיצע". בנוסף מתייחס פישר לשיעורי הריבית הנמוכים בשנים האחרונות ואמר כי "צריך להחזיר את הוצאות המימון למשהו יותר נורמלי".

פישר אומר כי "אסור לנו לאפשר בועת נדל"ן; זה מרגיש טוב מאוד כשאתה באמצע בועה - כולם חושבים שהם עשירים, כל אחד קונה בית ועוד בית ומרוויח. ולמחרת ברור לך שלא עשית את עבודתך כנגיד אם אתה מאפשר להגיע למצב שהבועה מתפוצצת". פישר מוסיף כי "עלינו לפעול לפני שאנשים ירגישו שיש צורך בפעולה, וזה קשה מבחינת היחסים שלנו עם הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully