וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: העולם הפיננסי לקראת שינוי

16.4.2011 / 17:01

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הזהיר בנאום שנשא בוושינגטון כי צמיחה כלכלית נמוכה בארה"ב לצד גירעון גדול בתקציב הממשל צפויים לשנות את פני העולם הפיננסי

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הזהיר בנאום שנשא בוושינגטון כי צמיחה כלכלית נמוכה בארה"ב לצד גירעון גדול בתקציב הממשל צפויים לשנות את פני העולם הפיננסי, דיווחו סוכנויות הידיעות בלומברג.

"אנו מודאגים מהשאלה האם ארה"ב תצליח לעשות סדר בביתה פנימה", אמר פישר בנאום שנשא ביום חמישי בכנס שנערך בוושינגטון. "אי אפשר להמשיך להתנהל עם גירעונות בסדר גודל לו אנו עדים בשנים האחרונות".


סטנלי פישר
צילום: אפלבאום תומרללא צמיחה כלכלית בארה"ב בשיעור שנתי של 3%-3.5%, "הכלכלה העולמית היא מקום שונה לחלוטין", אמר פישר. "טוב ויפה לדבר על עלייתה של סין, אבל השווקים הפיננסים הם שונים לגמרי. במובן זה ארה"ב היא מדינה חיונית ולכן יש מקום לדאגה".

פישר, אשר השתתף בכנס החצי שנתי של קרן המטבע הבינ"ל (IMF) והבנק העולמי שנערך בוושיגנטון, נשאל במהלכו גם לגבי משבר החוב של מדינות באירופה. פישר העריך כי המטבע האירופי יצליח לשרוד למרות בעיות החוב של כמה ממדינות גוש היורו. "סביר מאוד שהיורו עצמו ישרוד", אמר הנגיד. "מעט מאוד מדינות שוקלות אפשרות של פרישה מהאיחוד האירופי".

פישר ציין עוד כי אינו רואה בעיה בכך שהבנק המרכזי של אירופה (ECB) קובע את הריבית לכל 17 מדינות גוש היורו, דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס. לדבריו, העלאת הריבית בגוש היורו בשבוע שעבר לא אמורה לפגוע במדינות חלשות יותר כמו יוון או אירלנד מכיוון שעומד לרשותן די והותר אשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully