וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את המסלול המהיר של מפעילות הסלולר החדשות

אמיתי זיו

17.4.2011 / 14:10

משרד התקשורת פרסם את הסדר הנדידה הפנים ארצית לפיו מפעילות הסלולר החדשות ישיקו את השירות במהירות. המפעילות יפעלו בשיטה בה חברות הסלולר מציעות שירות בחו"ל

כפי שהתחייב בשבוע שעבר שר התקשורת משה כחלון, פירסם היום משרדו את ההחלטה בעניין הסדר ה"נדידה הפנים ארצית". מדובר בהסדר שנבנה עבור מפעילות הסלולר החדשות, מירס ואקספון. הוא נועד לאפשר להם לספק שירות בפרישה ארצית במהירות, גם כאשר תהיה להן תשתית עצמאית חלקית עם כיסוי חלקי.

הנדידה הפנים ארצית תאפשר למפעילות החדשות "לרכוב" על תשתית חברות הסלולר הקיימות. הדבר דומה לשירות שלקוח מקבל מחברת הסלולר שלו בחו"ל באמצעות הסדר שיש לחברת הסלולר שלו עם חברות סלולר זרות. מירס ואקספון יצטרכו ביום השקת הרשת לספק שירות עצמאי רק ב- 10% משטח המדינה, והשאר יושג באמצעות הסדר הנדידה החדש.

משרד התקשורת פירסם היום את ההחלטה לגבי ההסדר הטכנולוגי של הנדידה הפנים ארצית, שסלקום, פרטנר ופלאפון יהיו חייבות בו. המשרד החליט על הסדר "חד כיוונית". המשמעות היא שאם שיחה מתחילה על רשת אקספון או מירס אך הלקוח עובר במהלכה לרשת המאחרת, השיחה תישאר ברשת המארחת עד סופה.

במשרד מצאו שזה הפתרון הטכנולוגי העדיף על פני נדידה "דו כיוונית", שהיתה מצריכה היערכות טכנולוגית ארוכה יותר. לדברי כחלון, "ההחלטה מבטיחה את יכולת החברות הסלולריות החדשות להתחיל להתחרות בחברות הסלולר הקיימות ולספק את שירותיהן לציבור הצרכנים בישראל בהקדם האפשרי".

באשר למחיר דקת נדידה, הסטטוס הוא כרגע זמני, ובו נקבע כי דקת נדידה תעלה לאקספון ומירס מחיר קישוריות: 7.2 אגורות לדקה, אותו הן יצטרכו לשלם לרשת המארחת. המחיר הזמני לנדידה בגלישה סלולרית יהיה 4.7 אגורות למגה-בייט.

בכוונת משרד התקשורת לאפשר לאקספון ומירס משא ומתן חופשי עם שלוש חברות הסלולר על אירוח הנדידה אצלן ועל המחירים. במידה שלא תהיה הסכמה במשא ומתן חופשי, יתערב משרד התקשורת ויכפה על חברות הסלולר הקיימות לארח את המפעילות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully