וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים

יעל פטר

17.4.2011 / 17:39

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסת ת"א ננעל בעליות שערים על רקע המדד המשולב ואומדן הלמ"ס לצמיחת המשק. ת"א 25 עלה ב-0.6% ות"א 100 הוסיף 0.5% לערכו

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסת תל אביב נחתם בעליות על רקע המדד המשולב למצב המשק של בנק ישראל אשר עלה במארס ב-0.5% ואומדן שלישי של הלמ"ס - המשק צמח ב-7.8% ברבעון האחרון של2010.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.6% ונחתם ברמה של 1,334 נקודות ומדד ת"א 100 עלה ב-0.5% לרמה של 1,211 נקודות. מדד הבנקים התחזק ב-0.6%, ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.5%.

מדד חודש מארס עלה ב-0.2% בהשוואה לחודש פברואר והגיע ל-102.5 נקודות - כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תוצאה זו נמוכה מהסקר שערכה ספקית המידע בלומברג בקרב 12 כלכלנים בכירים במשק הישראלי, שחזו עלייה ממוצעת במדד של 0.3%.

מתחילת 2011 עלה המדד ב-0.7%, וללא סעיף ירקות ופירות עלה המדד ב-0.9%. ללא סעיף דיור עלה המדד ב-0.5% ובניכוי סעיף אנרגיה עלה ב-0.3%. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד הכללי ב-4.3%.

המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק עלה ב-0.5% בחודש מארס - מה שמצביע על המשך הצמיחה במשק המתבטאת בהמשך הגידול בביקושים המקומיים ובביקושים ליצוא. העלייה במדד במארס משקפת עלייה מתמשכת, של חודשיים ברציפות, כמעט בכל מרכיביו - כך מציינים היום כלכלני בנק ישראל. במקביל, עודכנה עליית המדד בחודש פברואר מ-0.4% ל-0.5%.

עליות מעבר לים

כלכלני בנק הפועלים סיכמו את שבוע המסחר האחרון כי "נראה שנתוני המקרו החזקים של המשק המקומי, בשילוב עם התוצאות הטובות שפירסמו החברות בעונת הדו"חות האחרונה והאופטימיות באשר לעתיד, אותה הביעו מנהלים של חברות מובילות במשק, היטו לבסוף את הכף לטובה והאפילו על הגורמים המעיבים".

לדברי כלכלני בנק לאומי , "השפעתם של תנאי הרקע שהעיבו לאחרונה על השווקים נחלשה לעת עתה. נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק הישראלי, ורמת המחירים הנוחה אליה הגיעו שערי המניות כפי שמשתקף מהמכפילים, צפויים לתמוך בשוק המניות המקומי".

בגזרה האמריקאית, בורסות וול סטריט נסגרו בסוף השבוע במגמה חיובית, אולם השלימו ירידה שבועית שנייה ברציפות. מדד דאו ג'ונס עלה בסוף השבוע ב-0.5%, מדד S&P 500 הוסיף 0.4% ומדד הנאסד"ק טיפס ב-0.2%.

בנאום שנשא נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר בוושינגטון, הזהיר הנגיד כי צמיחה כלכלית נמוכה בארה"ב לצד גירעון גדול בתקציב הממשל צפויים לשנות את פני העולם הפיננסי - כך דיווחו סוכנויות הידיעות ובלומברג.

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) הזהירה בסוף השבוע החולף מפני השימוש ב-Lansoprazole, הגרסה גנרית של close טבע נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני טבע לתרופה Prevacid, המיועדת לטיפול בכיבים בקיבה ובתריסריון, בהחזר תוכן חומצי מהקיבה לוושט ובבליה של רקמת הוושט. ה-FDA הזהירה מפני השימוש בגרסה שניתנת בשחרור מושהה באמצעות טבלייה המתפוררת בפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully