וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה את דירוגי הבנקים הגדולים בישראל

סוכנויות הידיעות

18.4.2011 / 9:49

סוכנות דירוג האשראי החליטה להוריד את דירוג האשראי של חמשת הבנקים בישראל ברמה אחת. הסיבה העיקרית למהלך: רווחיהם החלשים של הבנקים

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של חמשת הבנקים הגדולים בישראל ברמה אחת, בעיקר בשל רווחיהם החלשים.

הדירוג של בנק הפועלים הורד ל-A2 מ-A1, הדירוג של לאומי הורד גם הוא מ-A1 ל-A2; הדירוג של הבנק הבינלאומי הראשון הורד ל-A3 מ-A2, הדירוג של בנק דיסקונט הורד ל-A3 מ-A2 ודירוגו של בנק מזרחי טפחות הורד ל-A2 מ-A1. הסוכנות אמרה כי היא שוקלת גם הורדת דירוג לחברת כאל.

עם זאת, מודי'ס שינתה את תחזיתה לשלושה מהבנקים - לאומי, בנק הפועלים והבינלאומי - משלילי ליציב. הדירוג של מזרחי טפחות ושל דיסקונט יהיה תחת חוות דעת עם אפשרות להורדה נוספת.מודי'ס אמרה כי הורדות הדירוג נבעו מתחזיותיה כי רווחי הבנקים יישארו חלשים בשל נוקשות בסיסי העלות שלהם. יכולתם המתונה של הבנקים לייצר רווחים מונעת מהם לבנות הון משמעותי אשר יאפשר להם לספוג הפסדים הקשורים להלוואות ולשוק הנדל"ן, נימקה מודי'ס. הסוכנות הוסיפה כי בנקים בעלי דירוג זהה בעולם הפגינו איזון טוב יותר בין רווחים לבין הון.

מודי'ס אמרה כי על אף ההורדות, הבנקים הישראלים הפגינו נזילות בריאה ופעילות יציבה בסביבה רגולטורית טובה. יכולתן ומוכנותן של הרשויות בישראל לתמוך במערכת הבנקאית, במקרה הצורך, עדיין חזקה, ציינה מודי'ס.

מודי'ס, אשר העלתה את תחזיתה לדירוגם של שלושה מהבנקים - לאומי, הפועלים והבינלאומי - משלילית ליציבה, אמרה כי העלאת התחזית נובעת מהשיפור במצב הכלכלה בישראל. לדברי הסוכנות, דיסקונט ומזרחי טפחות ירוויחו גם הם מהשיפור, אך לעת עתה הסוכנות עדיין בוחנת אפשרות להורדת הדירוג שלהם בשל חששות בנוגע ליעילות - במקרה של דיסקונט - ולחשיפה לשוק הנדל"ן - במקרה של מזרחי טפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully