וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר נגד החיילים: מסרב להקפיא נקודות זכות

20.4.2011 / 9:03

הח"כים אריה אלדד ואיתן כבל הגישו הצעת חוק לפיה חיילים יוכלו להקפיא את נקודות הזיכוי במס עד אחרי הלימודים האקדמיים. משרד האוצר כבר הביע את התנגדותו לנושא

משרד האוצר מתנגד להצעת החוק לפיה יוקפאו נקודות הזיכוי של חיילים משוחררים שהחלו ללמוד לתואר אקדמי. על פי ההצעה, החיילים המשוחררים יוכלו לנצל את נקודות הזיכוי שלהן הם זכאים עם גמר הלימודים האקדמיים.

כיום כל חייל משוחרר זכאי לנקודות זיכוי בגין השירות הצבאי שלו. היקף הנקודות הוא 1/6 או 1/12 נקודות זיכוי לכל חודש שירות, בהתאם למספר חודשי השירות. כלומר, חייל ששירת שלוש שנים יהיה זכאי לשתי נקודות זיכוי לכל שנה. הנקודות ניתנות ב-36 החודשים שלאחר השחרור.

הצעת החוק הוגשה על ידי הח"כים אריה אלדד (האיחוד הלאומי) ואיתן כבל (עבודה), שאליהם הצטרפו באחרונה 14 ח"כים נוספים.

הצעת החוק זכתה לתמיכתה של ועדת השרים לענייני חקיקה, והיתה אמורה לזכות באישור המליאה בקריאה הטרומית לפני חג הפסח, אבל שר האוצר יובל שטייניץ הגיש ערר לוועדת השרים לחקיקה וכתוצאה מכך ההצעה לא הועלתה להצבעה. לנוכח התנגדות האוצר, סיכוייה של הצעת החוק להתקבל קלושים.

אלדד וכבל אומרים כי רוב החיילים המשוחררים לא מתחילים ללמוד מיד לאחר גמר השירות בשל נסיעה לחו"ל או לקיחת פסק זמן, ולכן הם לא מספיקים לנצל את נקודות הזיכוי ב-36 החודשים שלאחר השחרור, כפי שנקבע כיום. לפיכך, אלדד וכבל הציעו להקפיא את הזכאות לנקודות הזיכוי עד לחצי שנה לאחר קבלת התואר או סיום הכשרה מקצועית.

זאת ועוד, מאחר שרוב הסטודנטים לתואר ראשון בישראל לא מרוויחים בתקופת הלימודים את רמת ההכנסה המקסימלית למיצוי נקודות הזיכוי - 91,040 שקל בשנה לגברים ו-99,830 שקל בשנה לנשים - המשמעות היא שנקודות הזיכוי שהמחוקק רצה לתת למשוחררים הן בבחינת אות מתה והן לא מנוצלות, טוענים הח"כים. לעומת זאת, אם יוקפאו נקודות הזיכוי עד לאחר גמר התואר והשתלבות הסטודנטים בשוק העבודה, הם יוכלו להשתכר יותר - ולנצל את נקודות הזיכוי.

בנוסף, סטודנט המסיים תואר אקדמי זכאי לנקודת זיכוי נוספת, ובדברי ההסבר לחוק נאמר שאם יסתבר שיש מצב של עודף נקודות זיכוי לא מנוצלות, ישקלו שוב פריסה לטווח ארוך יותר.

"התנגדות האוצר תמוהה", טוענים הח"כים אלדד וכבל. "ההצעה נועדה לאפשר לסטודנטים לנצל את נקודות הזיכוי לאחר גמר הלימודים ועם השתלבותם בעבודה. משמעותה של התנגדות האוצר היא לומר לחיילים המשוחררים אל תלכו ללמוד אלא תצאו תחילה לעבוד, אחרת לא תוכלו לנצל את מלוא נקודות הזיכוי הניתנות מכורח השירות הצבאי. בכך האוצר פוגע בחיילים המשוחררים".

במשרד האוצר הסבירו את ההתנגדות להצעת החוק בכך כי המטרה של נקודות הזיכוי היא לתמרץ את החיילים המשוחררים להיקלט בשוק העבודה בסמוך לשחרורם מהצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully