וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נחתם בעליות קלות

שלי אפלברג

20.4.2011 / 14:48

יום המסחר המקוצר בבורסת תל אביב התנהל במחזור דליל ונחתם בעליות קלות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, ת"א 100 הוסיף 0.4% ומניות הנדל"ן הוסיפו 1.3% לערכן

המסחר ביום המקוצר בבורסת תל אביב התנהל ביציבות במחזור דליל. ת"א 25 עלה ב-0.3%, ת"א 100 הוסיף כ-0.4% ונסחר ברמת 1,211 הנקודות. מדד ת"א בנקים ירד ב-0.1%. נדל"ן 15 הוסיף 1.3%.

אמש (שלישי) התנהל המסחר בוול סטריט בעליות שערים - יום לאחר הודעתה הדרמטית של סוכנות הדירוג S&P על הורדת תחזית דירוג האשראי לארה"ב מיציב לשלילי. S&P נימקה את ההחלטה בשל "סיכון ממשי" לכך שמנהיגי ארה"ב לא יצליחו להגיע להסכם לגבי צמצום הגירעון בתקציב החוב של ארה"ב. דירוג האשראי המושלם של ארה"ב - AAA - נותר ללא שינוי.

נאסד"ק סיים בעלייה של % 0.4 ל-2,744.97, S&P 500 התחזק ב-0.6% ונסגר ברמה של 1,312.6 נקודות ודאו ג'ונס הוסיף כ-0.5% ל-12,266.75 נקודות. כמו כן, החוזים העתידיים מורים על עליות שערים של עד 0.7%. המגמה החיובית נמשכה הבוקר גם בבורסות אסיה, שסגרו יום עליות ראשון לאחר רצף של ארבעה ימי ירידות. טוקיו עלתה ב-1.8%.

אירועים בולטים במסחר

המסחר בשוק האג"ח הקונצרני אינו מושפע מאזהרתו של בנק ישראל עלסכנת יציבות המשק הישראלי הנשלט על ידי קבוצות עסקיות מעטות המנהלות נתח נכבד של הפעילות הכלכלית במדינה. מכיוון שרוב הקבוצות המדוברות נשענותבשנים האחרונות יותר ויותר על הנפקות אג"ח בבורסה בבנק ישראל מוטרדים חוקריבנק ישראל, וכותבים כי "הסיכון בשוק אג"ח החברות הופך מוחשי יותר על רקעאי הוודאות הגדולה בחו"ל, הצפי למסלול עולה של הריבית, היקף הפירעונותהגבוה הצפוי בשוק האג"ח בשנת 2012 והעבודה שהשוק לוקה מלכתחילה בנזילותנמוכה".

הורדת דירוג האשראי לבנקים בישראל על ידי סוכנות דירוג האשראי מודי'ס לאהשפיעה באופן מהותי על המסחר במניות הבנקים. מניית בנק הפועלים עלתה ב-0.7%, לאומי ירדה ב-0.1%, מזרחי טפחות החסירה 1.2% ואילו דיסקונט הושפעה באופן יותר חזק וירדה בכ-1%.

דיסקונט השקעות , מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה על התקדמות בעסקת מעריב : דסק"ש תקנה את החוב בסך 106 מיליון שקל לבנק הפועלים ב-42 מיליון שקל בלבד.

מנית כיל עלתה בכ-3.8% במחזור של כ-6 מיליון שקל. בשבוע שעבר הודיע כיל על השקעה של 160 מיליון יורו בהרחבת כושר ייצור האשלגן בספרד.

מניית אזורים ירדה ב-4% על רקע אי מינויו למנכ"ל של תמיר פוליקר, לשעבר מנכ"ל חברת סונול מקבוצת עזריאלי, ומינויו של רותם רביביליו"ר החברה. רביבי הוא נציגו ויד ימינו של הרשי פרידמן שהשלים את רכישת השליטה בחברה מידיבוימלגרין ביום חמישי האחרון.

אקזיט בחברת אפליסוניקס : החברה הבת, קיורלייט(CureLight), העוסקת במכשוררפואי לטיפול במחלות עור, תימכר לחברת נוויגטור וונצ'ורס גרופ הפועלת בהונג קונג, בסכום של בין 5.3-4.3 מיליון דולר.

חברת אספן הודיעה כי תרכוש ב-21 מיליון שקל מבני מסחר בפרנקפורט בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully