וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שב לרדת: נקבע על 3.405 שקלים

רם עוזרי

21.4.2011 / 14:01

לאחר שעלה אתמול מעט, שב הדולר לרדת ואף נסחר הבוקר מתחת לרמת ה-3.4 שקלים. שערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע ברמה של 3.405 שקלים - ירידה של 3.3% בחודש האחרון

הדולר הוסיף להיחלש היום ושערו היציג נקבע על 3.405 שקלים לדולר - ירידה של 0.6% לעומת שערו היציג אתמול. הבוקר עוד הספיק הדולר להיסחר בין הבנקים מתחת לרמת ה-3.4 שקלים, ובשעת סגירת השער היציג (12:30) הוא נסחר ברמה של 3.4 שקלים בדיוק. בכך משלים הדולר ירידה של 3.3% בחודש האחרון ושל 6% בשלושת החודשים האחרונים.

היחלשות הדולר מגיעה על רקע היחלשותו בעולם: היורו מתחזק אל מול הדולר ב-0.8% ושערו עומד על 1.465 דולר ליורו - הגבוה ביותר מזה 15 חודשים. בשלושת החודשים האחרונים התחזק היורו אל מול הדולר ב-7.8%. גם הין היפני רושם עלייה אל מול הדולר ב-0.5% ונסחר ברמה של 82.3 ין לדולר.

הדולר נחלש בעולם על רקע ההחלטה של חברת הדירוג סטנדרט אנד פור'ס להוריד את אופק הדירוג של ארה"ב מ"יציב" ל"שלילי". משמעותה של החלטה זו, שנומקה בחוסר ההצלחה של הממשל האמריקאי להגיע להסכמה בנוגע לאופן הפחתת הגירעון האמריקאי, היא שישנו סיכוי של 1 ל-3 שדירוג האשראי המושלם של ארה"ב (AAA) יופחת בשנה הקרובה.

הצד השני של המטבע, שככל הנראה תומך בהמשך היחלשות הדולר ואף בזינוק של הבורסה האמריקאית, הוא האפשרות שהפדרל ריזרב האמריקאי, בראשות בן ברננקי, לא יסיים את תכנית הרכישות (QE2) ביוני הקרוב כפי שתוכנן. בארה"ב נשמעים קולות, בין השאר, מתוך מועצת הפדרל ריזרב עצמה, הטוענים כי מצב החובות של המשק האמריקאי אינו מאפשר סיום חד של התכנית וכי על הבנק המרכזי להמשיך ולרכוש נכסים גם אחרי יוני.

הרחבת מהלך רכישת הנכסים של הפדרל ריזרב, אשר מגדיל את הנזילות בשוק האמריקאי ואת כמות הדולרים בשוק, צפוי לתמוך לא רק בשוק איגרות החוב האמריקאיות, אלא גם במחירי המניות, הסחורות והדיור. שערו של המטבע האמריקאי צפוי להמשיך ולהיחלש מול כל המטבעות, בהם השקל. כל שנשאר לעשות הוא להמתין לדבריו של ברננקי ב-27 באפריל.

פריקו: לבנק ישראל אין צ'ק פתוח

ביום ראשון הקרוב יודיע בנק ישראל על החלטת הריבית לחודש מארס. במריל לינץ' העריכו השבוע כי פישר יעלה את הריבית ב-0.25% נוספים ל-3.25%, לאחר העלאה של 0.5% בריבית חודש אפריל. פתיחת שערי הריביות מביאה ללחץ נוסף על שער השקל, שמשמעה התחזקותו או לחלופין התערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח על ידי רכישת דולרים או רגולציה נוספת על עסקאות במט"ח.

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו, העריך היום כי בנק ישראל יתן לדולר להיחלש בהדרגה: "עד רמה של 3.3 שקלים לדולר אנו לא נראה את בנק ישראל מבצע רכישות דולרים מהותיות. אנו צפויים לראות אותו שומר על נוכחות מינורית בשוק באמצעות רכישה של מאות מיליוני דולרים בודדים",

לדברי פריימן, "יתרות המט"ח של בנק ישראל מתקרבות אל סף המיצוי, אין לבנק ישראל צ'ק פתוח להתערבות בלתי מוגבלת בשוק המט"ח". להערכת פריימן, בנק ישראל יבצע לאחר החגים תוכנית משולבת בשיתוף משרד האוצר להורדת הביקוש לנדל"ן ומט"ח של משקיעים ספקולטיביים לטווח הקצר.


עדכון ראשון: 10:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully