וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלנים חלוקים: מה יהיה עתיד הריבית במשק?

ואדים סבידרסקי

21.4.2011 / 12:25

רגע לפני החלטת הריבית לחודש מאי, מנסים כלכלנים להעריך מה יחליט נגיד בנק ישראל בנושא. כזכור, בחודש מרץ ביצע פישר העלאה חדה של הריבית ב-0.5% ל-3%

ביום העסקים האחרון לפני החלטת הריבית במשק לחודש מאי 2011 הכלכלנים שהשתתפו בסקר של ספקית המידע הפיננסי בלומברג חלוקים בדעתם בין העלאת הריבית בפעם הרביעית ברציפות על ידי בנק ישראל - לרמה של 3.25%, או השארתה ללא שינוי - ברמה הנוכחית של 3%. בנק ישראל יכריז על גובה הריבית במשק ביום ראשון הקרוב ב-14:00.

7 מתוך 12 כלכלנים אשר השתתפו בסקר צופים את הותרת הריבית על כנה. הפעם לא נתקבלה התחזית האגרסיבית ביותר, וזאת לאחר העלאה האחרונה המפתיעה של 0.5% עליה הודיע נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בסוף חודש מרץ. 5 החזאים הנותרים סבורים כי הנגיד יחליט הפעם על הפסקה ברצף ההעלאות האחרונות.

מדד המחירים לצרכן, בין הגורמים המשפיעים ביותר על החלטת הריבית של בנק ישראל, עלה ב-0.2% בחודש מארס. תוצאת המדד אמנם נמוכה מתחזית הכלכלנים, אשר ציפו לעלייה של 0.3%, אך עדיין מעידה על התגברות האינפלציה במשק. מתחילת שנת 2011 עלה המדד ב-0.7% וב-12 החודשים האחרונים עלה המדד הכללי ב-4.3% - גבוה מעל היעד הממשלתי לאינפלציה שנתית מקסימלית של 3% בלבד.

שיעור האינפלציה הצפויה ל-12 החודשים הקרובים ירד מ-3.7% בחודש מארס ל-3.3% החודש, זאת על פי נתונים שפירסם היום בנק ישראל. הציפיות לשנה השנייה (החל ממארס 2012), ירדו אף הן, מ-3.2% ל-3%. ירידה הציפיות תקל על הנגיד בגיבוש ההחלטה: אם יעלה ריבית במשק, ירחיב עוד יותר את פער הריביות בין ישראל לשווקים גלובליים, ובכך יחזק את השקל, ממנו סובלים היצואנים מזה תקופה ארוכה. אם לא יעלה, קיים סיכוי כי האינפלציה במשק תחרוג מהיעד הממשלתי, ובמיוחד בשוק הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully