וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נחתם בשיא חדש

ואדים סבידרסקי

21.4.2011 / 15:31

שבוע המסחר המקוצר נחתם עם שיא חדש בבורסת תל אביב. מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ונסגר ברמה של 1,341.9 נקודות, ת"א 100 הוסיף 0.4% לערכו ומניות הנדל"ן התחזקו ב-0.9%

היום האחרון של שבוע המסחר המקוצר בתל אביב נחתם במגמה חיובית על רקע העליות החדות בארה"ב בעקבות דיווחים כספיים מעודדים של החברות לרבעון הראשון של השנה. מגזרי הטכנולוגיה והתעשייה סיפקו תחזיות מעודכנות כלפי מעלה.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.2% לערכו ונסגר ברמת שיא של 1,341.9 נקודות, לאחר שבינואר השנה הגיע המדד ל-1,340 נקודות. מדד ת"א 100 עלה ב-0.4% ונסגר ברמת 1,221.6 הנקודות. מדד מניות הבנקים התחזק ב-0.2% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.9%. שלב המסחר הרציף באחד העם הסתיים היום בשעה 14:30 בשל חול המועד פסח. בסיכום השבועי, הוסיף מדד ת"א 25 0.8% לערכו, ומדד ת"א 100 עלה ב-1%.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין את האווירה החיובית השוררת היום במגזר הטכנולוגיה המקומי בהובלת החברות איזיצ'יפ ומלאנוקס הנסחרות במדד ת"א 100. מניות הטכנולוגיה נהנות ממחזור דיווחים חיובי בארה"ב ובמיוחד לאחר פירסום הדו"חות הכספיים של אינטל ואפל אשר תמכו באווירה החיובית בזירה הטכנולוגית העולמית.

בהתייחס לשבירת רמת השיא על ידי מדד ת"א 25 היום, סבור פגוט כי המשקיעים עדיין אינם רואים את התמונה הכללית - המדד המוביל עלה בכ-1.2% בלבד מתחילת השנה וזאת בהשוואה לעליות של כ-6%-7% במדדים המובילים בבורסות ארה"ב ואירופה. כמו כן, מדד ת"א 75 השיל כ-3.3% מתחילת השנה, ומדד יתר 50 מפגר בכ-6%. גם בשוק הסולידי, מדדי אג"ח הממשלתיות רשמו ירידות של כ-1% בעיקר על רקע התפתחויות הגאו פוליטיות באזור.

סך תיק ההשקעות המקומי המסורתי עדיין מציג תשואות אפסיות באותה התקופה. "הפער הזה בין ישראל לשווקים מפותחים צפוי להיסגר במהלך השנה. המשך פירסום הדו"חות בארה"ב ישפיע בחיוב על השווקים - זאת לאחר שעד כה כ-75% מחברות הכו את תחזיות האנליסטים - תופעה אשר תחלחל על הצמיחה הכלכלית בארץ ובעולם", אמר פגוט.

מניות בולטות

בזירת המקרו האמריקאית יתפרסם היום הנתון השבועי המעיד על מספר הבלתי מועסקים החדשים אשר הגישו לראשונה תביעות לדמי אבטלה. קונסנזוס הכלכלנים צופה כי 390 אלף איש הצטרפו בשבוע הקודם למעגל המובטלים בהשוואה ל-412 אלף בשבוע לפני כן.

מניותיהן של חברת הביטוח הפניקס, כלל, מנורה, הראל ומגדל נסחרות על רקע ההוראה החדשה של המפקח על הביטוח עודד שריג, להגביל את השקעות המוסדיים בנדל"ן ל-10%. הנפגעות העיקריות מהמהלך הן חברות הביטוח שהצהירו בתחילת השנה כי יגדילו משמעותית את השקעתן בנדל"ן והקצו לכך מיליארדי שקלים.

השותפים ברשיון חיפושי הנפט הימי "שמן" (לשעבר "מד אשדוד"), פירסמו הבוקר דו"ח נוסף אודות כמות הנפט ברת ההפקה שעשויה להימצא במקום, ולא מביאים בשורות חדשות למשקיעים. על פי הנתונים שהוצגו על ידי מנופים, המקווה להפוך לשותפה ברישיון, עתודות הנפט בר ההפקה במבנה "ים" ש"במד אשדוד" מוערכות ב-120 מיליון חביות. הערכת NSAI לממוצע הפוטנציאל הכלכלי עומדת על 142.4 מיליון חביות נפט - בהתאם להערכה הקודמת - ומשקפת תזרים מזומנים לאורך כל חיי הפרוייקט, בהיון של 10% של 4 מיליארד דולר.

לאחר 32 שנה נפרד איש העסקים אורי דורי ממפעל חייו, חברת דורי בניה , וגרף כ-70 מיליון שקל (כ-20 מיליון דולר). אתמול השלימה חברת הנדל"ן גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל את רכישתה של יתרת האחזקות של דורי ושותפו דוד כץ באכד (50%), בעלת השליטה בא.דורי, תמורת כ-82 מיליון שקל.

מסע הרכישות של בראק קפיטל נמשך: אתמול הודיעה החברה כי רכשה 13 מרכזים מסחריים בגרמניה ב-600 מיליון שקל.

חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה אתמול כי החברה הנכדה שלה, דלק גלובל ריאל אסטייטס (DGRE), אינה עומדת באמות מידה פיננסיות של הלוואת נון-ריקורס שנטלה. ההלוואה נלקחה ב-2006 לצורך רכישת קומפלקס המשרדים דגי (Degi) במרכז הפיננסי של פרנקפורט.

מנייתה של יצרנית האשלג כיל עלתה אתמול ב-3.8% לאחר שקנפוטקס, חברת השיווק המשותפת לשלוש יצרניות האשלג הקנדיות, הכריזה על העלאת מחירי האשלג בשוקי הספוט אשלג למסירה מיידית. קנפוטקס העלתה את מחיר האשלג ב-50 דולר דולר לטונה בהתאם לסוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully