וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייסבוק אירופה מחפשת סטארט אפ ישראלי

גיא גרימלנד

26.4.2011 / 9:13

מנכ"ל פייסבוק אירופה ג'ואנה שילדס חברה לקבוצת אנג'לים חדשה במטרה להתחיל להשקיע בסטארט אפים בישראל: "אנחנו חממה שמאיצה ומריצה מיזמים ועובדת בצמידות עם היזמים"

"אם מארק צוקרברג היה בתחילת הדרך מגיע לרוב קרנות ההון סיכון בישראל - היו זורקים אותו מכל המדרגות. הוא היה נשמע להן טריוואלי, בנאלי ולא מספיק טכנולוגי. כשיש עירוב של טכנולוגיה ותוכן, מדובר במיזמים שפחות מעניינים קרנות". כך אומר שי חסון, שותף בקבוצת השקעות חדשה שמתחילה להשקיע בחברות סטארט-אפ צעירות בישראל.

הקבוצה, ווקיקס (Wekix), מגדירה את עצמה כחברת השקעות המתמקדת בחברות מדיה וטכנולוגיה בשלבים מוקדמים. ההתמחות שלה היא בחברות מדיה, IPTV (טלוויזיה על בסיס פרוטוקול אינטרנט), תקשורת ותוכן אונליין.

השותפים בווקיקס הם גיא יקואל, אברהם כדר, ליאור ברגר ושי חסון, שישמש כשותף מנהל. שותפה נוספת היא ג'ואנה שילדס, מנהלת פייסבוק אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. קודם לפייסבוק, שילדס היתה מנכ"לית הרשת החברתית Bebo שנמכרה ל-AOL-טיים וורנר עבור 850 מיליון דולר, ולפני כן עבדה כמנהלת שותפויות וסינדיקציה בגוגל.

חסון החל את דרכו המקצועית כבעלים של סטודיו לצילום בניו יורק. במסגרת עבודתו פיתח פרוטוקולים של עיבוד תמונה להדפסה דיגיטלית. ב-97' עבר לסן פרנסיסקו ופתח את חברת קלמנטיקה גרופ (Clementina Group), שפיתחה אפליקציות שונות לתחום הווידיאו האינטראקטיבי. כיום החברה עוסקת בשירותי פיתוח תוכנה לעולם המדיה העשירה (Rich Media) באינטרנט.

מארק צוקרברג. Paul Sakuma, AP
קרנות ההון סיכון בישראל היו משליכים אותו מכל המדרגות. בעלי ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג/AP, Paul Sakuma

ב-2004 חזר חסון לישראל מארה"ב והרגיש שהוא צריך לפתוח משהו חדש. אז גם החלה ההכרות שלו עם קבוצת יסמין טי.וי (Jasmine TV), שבמשך שנים היתה ספקית התוכן של HOT, וכיום עומדת מאחורי הפקות טלוויזיה וקולנוע שונות ("פלפלים צהובים", "ביקור התזמורת", "שבעה" ו"אחד נגד 100"). חסון אומר כי לאחר שביסמין טי.וי החליטו שלא להמשיך להיות ספקית רכש המדיה של HOT, הם נכנסו, לצד הפקות טלויזיה וקולנוע, גם להשקעות בתחום הטכנולוגיה. "באתי עם הרעיון, ויחד עם יקואל ויוסי עוזרד מיסמין הקמנו את ווקיקס. צירפנו את שילדס, שהיא אחת הנשים הבכירות באינטרנט העולמי", הוא מספר.

לדבריו, "המודל של ווקיקס שונה מאוד מקרן הון סיכון רגילה. אנחנו מחפשים השקעות Seed (השקעות בחברות בשלבים מוקדמים) ושותפינו יבצעו השקעות בסבבים מאוחרים יותר", מסביר חסון.

לצוות של ווקיקס הצטרף גם ברגר, לשעבר מנהל השקעות בקרן ההון סיכון ג'מיני במשך תשע שנים, שפרש לפני שנתיים וחצי, וכדר, מייסד חברת בריינפופ, שלה משרדים בניו יורק, וסניפים בבריטניה, בצרפת, בסין, במקסיקו ובישראל.

חסון אומר כי ווקיקס היא יותר מרק קבוצת השקעות שרק משקיעה כסף. "אנחנו חממה שמאיצה ומריצה מיזמים ועובדת בצמידות עם היזמים מתוך המשרדים שלנו.

"המטרה שלנו היא לסייע לחברה בבניית האסטרטגיה שלה, לתת ולידציה (תיקוף) לטכנולוגיה שהיא מפתחת, לעזור בהקמת הסטארט-אפ, לגייס צוות ולפתוח דלתות ליזמים בעולם".

ביצעו כבר שתי השקעות

ההשקעה שווקיקס מתכננת לבצע בחברות היא בהיקף של מאות אלפי דולרים לכל מיזם. "קצת פחות מהשקעת Seed ממוצעת", אומר חסון, "אבל אנחנו יודעים שבזכות השיתוף שלנו עם קרנות אחרות הן יוכלו להצטרף להשקעות גם בסבבים מאוחרים יותר".

חסון אומר כי הוא מחפש מיזמים שמשיקים בעיקר לעולם התוכן: פרסום, מובייל, אפליקציות, אינטרנט וטלוויזיה. עד כה החברה השקיעה בחברת סיידקיק של גיא בנדוב, שמפתחת משחקים לקינקט, ובחברת Appside של יונתן יערי, שמקימה חנות לאפליקציות מבוססות מחוות גוף (Gesture Based), וטרם נחשפה.

"אנחנו רוצים להשקיע ב-2011 בעוד שתיים-שלוש חברות. אנחנו לא ממהרים להשקיע בהרבה חברות, כי המודל שלנו הוא עבודה צמודה עם היזמים וזה לא רק עניין של השקעה כספית. אני מחפש יזמים עם גמישות מחשבתית, שמבינים מעולה בתחומם - כאלה שמסוגלים לנהל דיאלוג בריא ופתוח, ובעיקר אנשים חסרי אגו. אני חושב שאין הרבה גופים שיודעים להשקיע ולעבוד עם חברות בעולמות של המדיה הטכנולוגיה והטלוויזיה. אנחנו שונים מקרנות הון סיכון בזכות ההתמקדות שלנו בניו מדיה ותוכן.

חסון אומר שהמודל העסקי שבחרו בו בווקיקס הוא פשוט: אקזיטים קטנים מכל חברה שהם עובדים עמה. "אנחנו מאמינים בלבנות עסק קטן שיכול גם להגיע לעסק ששווה עשרות מיליוני דולרים. אנחנו לא מחפשים את המיליארד הבא. כמובן שלא נגיד 'לא' להצלחה גדולה מכאן. ווקיקס שונה מקרן הון סיכון. המטרה היא להיות גמישים, לעבוד עם היזמים. לעזור להם לגדל את החברה ולשבור כל קיר שהם נתקלים בו.

"אנחנו רוצים להיות חממה שהיא בית ליזמים, אבל מצד שני רוצים שהמיזמים יגיעו להישגים בתוך זמן קצר של חודשים ספורים - לא כמו בחממה טכנולוגית שבה פועלים למשך שנה וחצי. אצלנו זה זמן נצח, אנחנו רוצים להיות עם מוצר בחוץ - עם לקוחות ומשתמשים ראשונים בתוך חצי שנה.

"מעבר לכך, אנחנו מבטיחים הליך בדיקת השקעה מהיר במיוחד. כל רעיון שיגיע אלינו ייבדק מיד ונחזור ליזם עם תשובה חיובית או שלילית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מה היתרון שלכם מול קבוצות אנג'לים אחרות?

"ניהלתי חברת טכנולוגיה. אנחנו מכירים הרבה מאוד אנשים בתעשיית המדיה והאינטרנט. יקואל מחובר מאוד לעולם המדיה ושילדס מסייעת לנו להגיע לכל אדם בעולם. גם לכדר ולשאר האנשים ביסמין טי.וי יש קשרים רבים, וברגר מביא את הצד של ההון סיכון. למעשה, כולנו עובדים יחד ובצמוד ליזמים למען בניית חברה משותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully