וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס: המהומות במזה"ת מאיימות על כלכלת ישראל

26.4.2011 / 14:40

לפי סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, מודל ההיי-טק של ישראל מוכיח עצמו וחוק בנק ישראל והמגבלות התקציביות חיזקו את המוסדות, אך המתרחש במדינות ערב עלול להשפיע על הכלכלה

דירוג האשראי של ישראל, A1, מאזן בין החוזק הפיננסי, המוסדי והכלכלי של המדינה לבין האתגרים הגיאופוליטיים שעמם היא מתמודדת - כך מסרה היום סוכנות דירוג האשראי מודי'ס בדו"ח האשראי השנתי שלה לישראל. תחזית דירוג האשראי של מודי'ס לישראל היא יציבה.

"כלכלת ישראל היא עמידה ודינמית, והמדיניות המקרו-כלכלית היא עקבית", אמר אנתוני תומס, סגן נשיא במודי'ס. "ההידרדרות במצב החוב של ישראל היתה מוגבלת למשבר הפיננסי העולמי, וישנן ראיות להתאוששות, היות שהגירעון התקציבי מצטמצם".

בנוסף, המודל הכלכלי מבוסס ייצוא היי-טק מוכיח את עצמו ומחזק את התחזיות לגידול בקצב הצמיחה בטווח הבינוני. חוק בנק ישראל החדש ומגבלות נוספות על הוצאות תקציביות וגירעונות חיזקו עוד יותר את המוסדות.

עם זאת, ציינה מודי'ס כי המהומות במדינות ברחבי המזרח התיכון ממחישות את האתגרים הגיאופוליטיים באיזור. למהומות במדינות השכנות עלולות להיות השלכות פיסקליות עבור ישראל, אם ההוצאות הבטחוניות יגדלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully