וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים

יעל פטר

26.4.2011 / 16:45

יום המסחר הראשון של השבוע המקוצר ננעל בירידות שערים כשאת מרבית העניין ריכזה מניית טבע, שאיבדה 4.6% מערכה. ת"א 25 ירד ב-0.7% ות"א 100 נחלש ב-0.8%

יום המסחר הראשון של השבוע המקוצר בבורסה בתל אביב נחתם בירידות שערים על רקע החלטת נגיד בנק ישראל להותיר את הריבית ברמה של 3%, וכן על רקע ירידות שנרשמו בבורסות וול סטריט. מדד ת"א 25 ירד ב-0.7% לרמה של 1,333 נקודות ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.8%. לרמה של 1,212 נקודות. מדד הבנקים נחלש ב-0.7% על רקע ההערכות כי פישר יגיב על בועת הנדל"ן במגבלות על שוק המשכנתאות ומדד מניות הנדל"ן יורד ב-0.1%.

בגזרת המקרו המקומית, בנק ישראל הותיר את הריבית במשק לחודש מאי ללא שינוי ברמה של 3% לאחר 3 העלאות רצופות בחודשים הקודמים. התמתנות הציפיות האינפלציוניות ותכנון צעדי התערבות בשוק הדיור בקרוב איפשרו לנגיד להאיט את קצב העלאות ולתת לשוק מנוחה הפעם.

בגזרת המקרו העולמית, הבנק הפדרלי צפוי בישיבתו ביום רביעי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי לטווח של 0%-0.25%, לפי תחזית הכלכלנים של בלומברג. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 1.9% לעומת צמיחה של 3.1% ברבעון הרביעי של שנת 2010, לפי תחזיות הכלכלנים של בלומברג לקראת פרסום נתוני התמ"ג על ידי משרד המסחר האמריקאי ביום חמישי.

בסוף השבוע אמרו כלכלני בנק הפועלים כי הגורמים שדוחפים את הבורסה לעליות הם נתוני מקרו חזקים של המשק המקומי, עונת דו"חות טובים ואופטימיות בנוגע להמשך התפתחות המשק המקומי. לפיכך, ממליצים בבנק להחזיק בחשיפה מנייתית מלאה בהתאם למידת הסיכון של כל לקוח.

טבע מושכת את הבורסה מטה

מניית טבע צונחת היום בתל אביב לאחר שנפלה בסוף השבוע בוול סטריט ב-8.5% על רקע פרסום תוצאות הניסוי החיובית של BG-12 , תרופת הטיפול לטרשת נפוצה של המתחרה ביוג'ן (Biogen) אשר זינקה בכ-19% במקביל. תוצאות ניסוי המתחרה לגירסה האוראלית של קופקסון - תרופת הדגל של טבע - עלו על ציפיות האנליסטים. הקופקסון אחראית על שליש מסך המכירות של טבע.

האנליסט אריק שמידט מ-Cowen ציין כי BG-12 צפויה להיות האופציה המועדפת בתחום הטיפולים בטרשת הנפוצה. בעקבות זאת, הורידו במריל לינץ' את המלצת המניה ל-65 מ-68 דולר למניה. החברה צונחת במעל 5.8% בשעות אלו במסחר במחזור מסחר ענק.

מנכ"ל חברת חברת המים הלאומית מקורות, עידו רוזוליו, החליט לפרוש מתפקידו בתום שלוש שנות כהונה לטובת תפקיד המשנה למנכ"ל בתי הזיקוק לנפט בחיפה. את הדיווח על עזיבתו מסרה במפתיע חברת בזן לאחר שדירקטוריון החברה אישר את מינוי רוזוליו לתפקיד.

בליל שישי האחרון שלחה חברת פטרוגרופ לבורסה הודעה, כי בעלי החוב של החברה לא הסכימו לנעול את האסיפה שהתכנסה ביום שישי בבוקר בתל אביב ולכן תתקיים אסיפת המשך ב-15 במאי. באסיפה החדשה דורשים בעלי האג"ח את נציגותם של בעלת השליטה בחברה, מטיס קפיטל שבשליטת מוני הראל, מבעלי קבוצת הכדורגל הפועל ת"א, ושל מנכ"ל החברה או ממלא מקומו.

לידר שוקי הון ממשיכים בהמלצת "תשואת יתר" לחברת אמות . "שנת 2010 היתה מצוינת עבור החברה, שהציגה צמיחה מתמשכת בכל הפרמטרים התפעוליים", אומרת לנה איצקוב-שוורץ מלידר שוקי הון. "גם השנה החברה היתה אקטיבית מאוד ברכישת נכסים, אשר תרמו לשיפור התוצאות, לצד השבחה של נכסים קיימים. הצמיחה בחברה מאפשרת שיפור בתזרים המזומנים הנובע מהנכסים, אך נעשית תוך שמירה על שיעורי מינוף סבירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully