וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי קרקעות בכפר סבא הוכפלו - בגלל אמריקאים

שלומית צור

27.4.2011 / 8:52

השבחה אמריקאית בכפר סבא: שש משפחות יהודיות מארה"ב קנו 200 דונם בצפון העיר בשרון שהזניקו את מחירי הקרקע מ-650 אלף שקל לדונם ל-1.3 מיליון שקל

גידול בהיקף העסקות לרכישת קרקעות חקלאיות בצפון כפר סבא על ידי תושבי חוץ. בחודשים האחרונים מורגשת פעילות ערה מצד משפחות יהודיות אמידות המתגוררות בארה"ב, שרוכשות קרקעות חקלאיות במתחם.

עד כה, נרכשו על ידי תושבי החוץ 200 דונם מתוך 1,300 דונמים הממוקמים צפונית לדרך בן יהודה, ודרומית לישוב צופית.

מדובר במשפחות בעלות זיקה ליהדות ולישראל, החיות בקהילת יהודי אירן בארה"ב ולרובן משפחות בישראל הרוכשות בשיטת "חבר מביא חבר" קרקעות חקלאיות מבעלים פרטיים, רובם יורשים. לדברי עו"ד קרן בצר שותפה במשרד עוה"ד bfp & co המתמחה בנדל"ן, המלווה חמש מתוך שש המשפחות שרכשו קרקעות במתחם, הגידול בהיקף העסקות הביא לעליית מחירים במתחם.

אם בשנים 2006-2010 היה מחיר הקרקע 650 אלף שקל לדונם, כיום מתבצעות עסקות ברמות מחירים של 1.2-1.3 מיליון שקל. במתחם מורגשת פעילות נוספת גם מצד קבוצות רוכשים רבות. לדברי בצר, מדובר בהשקעה ארוכת טווח, שכן שינוי ייעוד הקרקע מחקלאות למגורים צפוי להימשך שנים.

במתחם מחזיקות קרקעות גם חברות בנייה כמו אשדר ואפריקה ישראל. לדברי יצחק כהן, מתיווך קרקעות השרון בכפר סבא, "מחירי הקרקעות במתחם הגיעו בשנה האחרונה ליותר ממיליון שקל, ומרבית העסקות מתבצעות על ידי תושבי חוץ".

במשך שנים, התנגדה עיריית כפר סבא לקדם תוכנית על הקרקע. אך קבוצת בעלי קרקע הגישה תביעה נגד העירייה, לאחר שזו אישרה פרויקט מגורים במתחם על שטח של 100 דונם שהיה בבעלות האוניברסיטה העברית שנתרמה לעירייה. על השטח נבנה פרויקט כפר סבא הצעירה הכולל 272 דירות בסמוך לקאנטרי קלאב.

בתביעה טענו בעלי הקרקע כי העירייה נוהגת באופן לא שוויוני כאשר על קרקע של האוניברסיטה העברית קודמה תוכנית מגורים בעוד על הקרקע של בעלים פרטיים אחרים, מסרבת העירייה לקדם תוכנית דומה.

במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים לו ניתן תוקף של פסק דין באוקטובר 2002 על ידי שופט בית משפט המחוזי בתל אביב עודד מודריק, נקבע כי "הוועדה המקומית תפעל להכנת התוכנית בהתאם להנחיות לשכת התכנון המחוזית ובהתאם להנחיות הוועדה המחוזית כדי שיינתן תוקף לתוכנית שתוגש בהקדם האפשרי". ב-2005 הגישה עיריית כפר סבא תוכנית לוועדה המחוזית אך זו טרם קודמה עד היום.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "העירייה הגישה לפני שש שנים תוכנית לוועדה המחוזית אך הדבר נתקע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully