וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוחרים באחד העם נערכים לשבירת שיאים מקומיים חדשים

רם עוזרי

27.4.2011 / 9:12

ת"א 25 פותח את המסחר הבוקר במרחק 0.65% מרמת שיא חדשה, והסוחרים באחד העם מצפים לשבירת שיאים מקומיים, ובחינה כיצד ישפיע פיצוץ צינור הגז במצרים על מניות המגזר

האם הבורסה שוב תשבור שיאים היום? מדד ת"א 25 נסגר אתמול ברמה של 1,333 נקודות - רחוק ב-0.65% בלבד מרמת השיא שקבע יום קודם לכן. לאחר שבורסות ניו יורק נסגרו אמש בעליות שערים של עד 1% ומדד ה-S&P500 הגיע לשיא של שלוש שנים, הבורסה בתל אביב תיפתח בציפייה לעליות שערים דומות ולשבירת שיאים מקומיים.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.95% לרמה של 12,596 נקודות, מדד נאסד"ק הוסיף 0.75% ל-2,847 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.9% גם הוא לרמה של 1,347 נקודות - הגבוה ביותר מאז יוני 2008. בשוק הסולידי, ירדה התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ב-4.3 מאיות האחוז והסתכמה ב-3.32%. מחיר הזהב ירד ב-0.5% והוא חוזר להיסחר סביב רמות ה-1,500 דולר.

הרוחות האופטימיות שנשבו אמש בבורסות ניו יורק אמש מגיעות על רקע ציפייה דרוכה למסיבת העיתונאים של הבנק הפדרלי היום ולמרות ירידה נוספות במחירי הדיור. מדד קייס שילר למחירי הדיור הצביע על חולשה נוספת של שוק הדיור האמריקאי, בהמשך לנתוני תעסוקה צוננים וקשיים בריסון הגירעון התקציבי. כל אלה מחזקים את האפשרות שיו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי, בן ברננקי, יכריז הערב (19:15) על המשך תכנית ההקלה המוניטרית, אשר נועדה להזרים נזילות לשווקים ולספק זריקת מרץ לכלכלה האמריקאית.

הדולר הגיב אף הוא לציפיות בשווקים ונחלש מול היורו זה היום השישי ברציפות. הצהרתו של שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, כי ארה"ב לא תנקוט באסטרטגיה של החלשת הדולר כדי לעודד את הצמיחה הכלכלית ולהשיג יתרון על פני מדינות אחרות לא הצליחה למנוע מהדולר להמשיך ולהיחלש ולרשום את רצף הירידות הארוך ביותר מאז מאי 2009.

לאחר שחברת הדירוג S&P חתכה בשבוע שעבר את תחזית הדירוג של ארה"ב מ"יציב" ל"שלילי", הודיעה חברת הדירוג מודי'ס כי דירוג האשראי של ישראל, A1, לא ישתנה. מאזן בין החוזק הפיננסי, המוסדי והכלכלי של המדינה לבין האתגרים הגיאופוליטיים שעמם היא מתמודדת הביא את חברת הדירוג לקבוע תחזית דירוג האשראי יציבה לישראל. "כלכלת ישראל היא עמידה ודינמית, והמדיניות המקרו-כלכלית היא עקבית", אמר אנתוני תומס, סגן נשיא במודי'ס. "ההידרדרות במצב החוב של ישראל היתה מוגבלת למשבר הפיננסי העולמי וישנן ראיות להתאוששות, היות שהגירעון התקציבי מצטמצם".

מניות האנרגיה ייסחרו על רקע הפיצוץ שאירע הלילה בצינור הגז בין ישראל למצרים. אחת השותפות ב-EMG המצרית, המספקת את הגז לישראל, היא חברת אמפל שבבעלות יוסי מימן. המניות שעשויות להיות מושפעות מהפיצוץ: קבוצת דלק, דלק קידוחים , אבנר וישראמקו - השותפות בקידוחים תמר ולווייתן.

מניית טבע , שרשמה אתמול נפילה של 4.6% בלבד בבורסה של תל אביב לאחר שצנחה 8.5% ביום מסחר יחיד בוול סטריט, תמשיך לרכז עניין. אמש, רשמה מניית החברה התאוששות של 0.6% נוספים בוול סטריט והמסחר בה נסגר במחיר של 46 דולר בדיוק. מניית המתחרה החדשה של טבע בשוק התרופות לטרשת נפוצה, ביוג'ן , עלתה אתמול ב-1.6% נוספים והשלימה זינוק של 23% בשבוע מאז הודעתה על הצלחה בניסוי של התרופה המתחרה לקופקסון של טבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully