וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלת המשכנתאות שלחה את המדדים לירידות

27.4.2011 / 17:42

המסחר באחד העם ננעל עם התגובה של מדדי הבנקים והנדל"ן, שירדו ב-1% עקב הגבלת המשכנתאות. מדד ת"א 25 נסגר ללא שינוי, ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.1%

המדדים בבורסה בתל אביב נסחרים ביציבות על רקע ידיעות מענפי הגז והבנקים ובציפייה למסיבת העיתונאים של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי על רקע החלטת הריבית של הבנק. מדד ת"א 25 נסגר ללא שינוי ומדד ת"א 100 נסגר בירידה של 0.1%. מדד מניות הנדל"ן ומדד מניות הבנקים הגיבו להוראה החדשה של בנק ישראל להגביל את המשכנתאות צמודות הריבית ורשמו ירידות חדות של כ-1%.

אתמול נסגרו בורסות ניו יורק בעליות שערים ומדד S&P 500 התחזק ב-0.9% לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008. הרוחות האופטימיות שנשבו אמש בבורסות ניו יורק אמש מגיעות על רקע ציפייה דרוכה למסיבת העיתונאים של הבנק הפדרלי היום ולמרות ירידה נוספת במדד קייס שילר למחירי הדיור. בנוסף לכך, נתוני תעסוקה צוננים וקשיים בריסון הגירעון התקציבי בארה"ב מחזקים את האפשרות שיו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, יכריז הערב (19:15 שעון ישראל) על המשך תוכנית ההקלה המוניטרית, אשר נועדה להזרים נזילות לשווקים ולספק זריקת מרץ לכלכלה האמריקאית. לאחר ההכרזה (21:15) יערוך ברננקי מסיבת עיתונאים וישיב על שאלות.

הדולר הגיב אף הוא לציפיות בשווקים ונחלש מול היורו זה היום השישי ברציפות. הצהרתו של שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, כי ארה"ב לא תנקוט באסטרטגיה של החלשת הדולר כדי לעודד את הצמיחה הכלכלית ולהשיג יתרון על פני מדינות אחרות - לא הצליחה למנוע מהדולר להמשיך להיחלש ולרשום את רצף הירידות הארוך ביותר מאז מאי 2009.

חדשות טובות בגזרת המקרו המקומית השפיעו אף הם על הערכות המשקיעים. לאחר שחברת הדירוג S&P חתכה בשבוע שעבר את תחזית הדירוג של ארה"ב מ"יציב" ל"שלילי", הודיעה חברת הדירוג מודי'ס כי דירוג האשראי של ישראל, A1, לא ישתנה. האיזון בין החוזק הפיננסי, המוסדי והכלכלי של המדינה לבין האתגרים הגיאופוליטיים שעמם היא מתמודדת הביא את חברת הדירוג לקבוע תחזית דירוג האשראי יציבה לישראל. "כלכלת ישראל היא עמידה ודינמית, והמדיניות המקרו-כלכלית היא עקבית", אמר אנתוני תומס, סגן נשיא במודי'ס. "ההידרדרות במצב החוב של ישראל היתה מוגבלת למשבר הפיננסי העולמי וישנן ראיות להתאוששות, היות שהגירעון התקציבי מצטמצם".

מניות מובילות

מניות האנרגיה נסחרו לאורך היום כולו על רקע פיצוץ שאירע הלילה בצינור הגז בין ישראל למצרים. מניית חברת אמפל, שבבעלות יוסי מימן, אחת השותפות ב-EMG המצרית המספקת את הגז לישראל, ספגה צניחה של 17% לאור הפסקת אספקת הגז ממצרים לישראל. מניות קבוצת דלק, דלק קידוחים, אבנר וישראמקו - השותפות בקידוחים תמר ולווייתן, רשמו עליות שערים של עד 2.5%.

מניות הבנקים רושמות מהצהריים ירידות של כ-1% לאחר הודעת בנק ישראל על צעדים חדשים לצינון שוק הדיור. המפקח על הבנקים הודיע כי רכיב ההלוואות לדיור בריבית משתנה יוגבל מעתה לשליש מסך ההלוואה. בעקבות ההודעה, ירדו מניות בנק הפועלים, בנק לאומי ובנק דיסקונט. מניית בנק מזרחי נסחרת בעלייה קלה.

מניית טבע, שרשמה אתמול נפילה של 4.6% בלבד בבורסה של תל אביב לאחר שצנחה 8.5% ביום המסחר היחיד בוול סטריט, ממשיכה לרכז עניין. אמש, רשמה מניית החברה התאוששות של 0.6% נוספים בוול סטריט והמסחר בה נסגר במחיר של 46 דולר בדיוק. מניית המתחרה החדשה של טבע בשוק התרופות לטרשת נפוצה, ביוג'ן, עלתה אמש ב-1.6% נוספים והשלימה זינוק של 23% בשבוע מאז הודעתה על הצלחה בניסוי של התרופה המתחרה לקופקסון של טבע.

השוק מצפה לדו"חות חיוביים מחברת התוכנה הדואלית מג'יק. מניית החברה זינקה אמש בוול סטריט ב-6.4% לקראת דוחותיה הכספיים שיוגשו מחר (ה'). החברה הודיעה בשבוע שעבר על הקדמת הגשת הדו"חות הכספיים והיא משלימה זינוק של 19% בחמשת ימי המסחר האחרונים.

המלצה על אמות

מנייה דואלית נוספת שמרכזת עניין היא טאואר. חברת השבבים הדואלית ממגדל העמק הודיעה אתמול על המשך פיתוחה של פלטפורמת ה-SBC18H3, המבוססת על טכנולוגיית ה-SiGe המהירה ביותר בעולם. הטכנולוגיה מיועדת לדרישות הדור הבא בממשקי תקשורת בעלי מהירות גבוהה ומאופיינת בשיפור הביצועים תוך כדי הפחתת רעשים וצריכת אנרגיה.

לידר שוקי הון ממשיכים בהמלצת "תשואת יתר" לאמות. "שנת 2010 היתה מצוינת עבור החברה, שהציגה צמיחה מתמשכת בכל הפרמטרים התפעוליים", אמרה לנה איצקוב-שוורץ מלידר שוקי הון, "גם השנה החברה הייתה אקטיבית מאוד ברכישת נכסים, אשר תרמו לשיפור התוצאות, לצד השבחה של נכסים קיימים. חשוב להדגיש כי הצמיחה בחברה מאפשרת שיפור בתזרים המזומנים הנובע מהנכסים, אך נעשית תוך שמירה על שיעורי מינוף סבירים".

חברת הדירוג מעלות S&P הותירה את דירוג האשראי של חברת הנדל"ן אזורים שנרכשה לאחרונה על ידי הרשי פרידמן ברמה של BBB+ והשאירה את הדירוג ברשימת מעקב עם השלכות שליליות. "אישרור הדירוג של אזורים נובע בעיקר מן השינוי החיובי שאנו מצפים לראות בתוצאותיה הפיננסיות של החברה בטווח הזמן הקצר", מציינים האנליסטים אלעד רגב ועמרי שטרן. "כמו כן , שינוי הבעלות בחברה מהווה להערכתנו גורם חיובי בדירוג לאור כוונת הבעלים החדש לחזק את מבנה ההון של החברה ולפעול להקטנת המינוף על ידי הזרמת הון ושימוש בתזרימים עודפים להקטנת רמת החוב. ברמת האסטרטגיה, אנו רואים לחיוב את התמקדות החברה בפעילות יזום המגורים בישראל ומימוש נכסים שאינם בליבת הפעילות", כתבו במעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully