וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים חילקה 44 מיליון ש' - לפי בחירתם

צבי זרחיה

28.4.2011 / 9:30

משרד האוצר הגיע לעסקה עם חברי הוועדה על חלוקת הכסף מתקציב המדינה לכ-50 גופים. בין השאר חולקו 1.7 מיליון ש' לפיתוח מנהרות הכותל ו-1.3 מיליון ש' לילדים עם ליקויי למידה

ועדת הכספים הגיעה לעסקה עם משרד האוצר על חלוקת 44.3 מיליון שקל מתקציב המדינה ל-2011. חברי הוועדה בחרו בכ-50 גופים שיקבלו את הכספים, באמצעות 36 סעיפים בתקציביהם של משרדי הממשלה.

ההסכמה הושגה בין חברי ועדת הכספים למשרד האוצר בסוף דצמבר 2010, בעת שהוועדה אישרה בקריאות שנייה ושלישית את הצעת התקציב הדו-שנתי ל-2011-2012. בהסכם נקבע כי ב-2011 יעביר משרד האוצר את הכספים לפי דרישת הח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה, במסגרת הבקשות לשינויים תקציביים במשרדי הממשלה שמאושרות מדי שבוע על ידי ועדת הכספים. חלק גדול מהמוסדות שיקבלו השנה תמיכה ממשלתית היו כלולים ברשימה של ועדת הכספים גם בשנה שעברה.

בחודשים הקרובים יעברו כספים נוספים

חברי הכנסת החברים בוועדה הגישו באחרונה את פניותיהם להעברת הכספים ליו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ולחיים אורון (שפרש לפני כחודש מהכנסת), ואלה העבירו אותן לאישור משרד האוצר.

בניגוד לשנים קודמות, שבהן הרשימה היתה סודית ונקבעה בחשאי על ידי כמה חברי כנסת, הרי שהשנה כל חברי הוועדה הורשו להגיש את בקשותיהם לגפני ולאורון. בחודשים האחרונים זרמו בדרך זו כמה עשרות מיליוני שקלים ליעדים שנקבעו על ידי חברי הכנסת עצמם.

אתמול אישרה ועדת הכספים את העברתם של 3.5 מיליון שקל למשרד הדתות לצורך חיזוק הקשרים עם הגולה: 2.5 מיליון שקל אושרו לבקשתה של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) ועוד מיליון שקל לפי בקשת ח"כ אמנון כהן (ש"ס).

כמו כן, לפי בקשתה של קירשנבאום, אושרה אתמול העברת 1.75 מיליון שקל לפיתוח הכפר השיקומי עלי הנגב, באמצעות תקציב משרד ראש הממשלה.

לפי ההסכם עם משרד האוצר, כספים נוספים יועברו בחודשים הקרובים ליעדים נוספים לאישור ועדת הכספים. בין השאר מדובר במינהלת תנופה (העוסקת בתושבי גוש קטיף לשעבר) שזכתה ל-1.75 מיליון שקל, מהם: 450 אלף שקל עבור תשלום לטיפול נפשי, 450 אלף שקל לצורך העסקת יועצים, ו-450 אלף שקל נוספים להעסקת רואה חשבון, עורך דין ויועצים.

לפי המלצתו של גפני, הועברו מיליון שקל לטובת שעות תקן בחינוך מיוחד לחרדים, 500 אלף שקל לארגון החרדי שמעיה לנפגעי שמיעה, ואילו אגודת שערי מרפא קיבלה 100 אלף שקל. ח"כ ציון פיניאן הזרים מיליון שקל לבית החולים פוריה בטבריה, ולפי בקשתו של ח"כ אחמד טיבי, הועברו 250 אלף שקל לתוכנית חומש לתגבור לערבים.

גפני אמר אתמול כי התקציבים שהועברו לפי החלטתה של ועדת הכספים נועדו לתת מענה למצוקות חברתיות של גופים שונים המשמשים את כלל הציבור. הכספים מועברים לפי קריטריונים של משרד האוצר ומוגשים לאישור של ועדת הכספים. לדבריו, העברת הכספים אינה נעשית בחשאי ואינה מתמקדת באוכלוסייה כזו או אחרת, אלא משמשת את מגוון הגופים הפועלים בתחומי רווחה, חינוך, בריאות ועוד.

אורון אמר בתגובה: "המטרות שלשמן ועדת הכספים מקצה כספים הן ברובן יעודיות. לא הסכמנו להפוך את הרשימה על פי ההרכב הקואליציוני, ואני חושב שהיא מבטאת ברובה הגדול צרכים שכל חלקי הכנסת יכולים להסכים עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully