וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

1.5.2011 / 17:15

יום המסחר בראשון לשבוע בבורסת תל אביב ננעל במגמה שלילית כשמדד ת"א צמאבד 1.4% מערכו אל מתחת ל-1,300 הנקודות. ת"א 100 ירד ב-1.4% גם הוא והנדל"ן נחלש ב-2.2%

יום המסחר הראשון של השבוע באחד העם נחתם בירידות שערים חריפות אשר התגברו לאחר פתיחה יציבה הבוקר על רקע היציבות בשוקי העולם בסוף השבוע. מדד ת"א 25 ירד ב-1.4% ונסגר ברמה של 1,296 נקודות. מדד ת"א 100 , איבד 1.4% גם הוא ונסגר ברמה של 1,178 נקודות. מדד מניות הבנקים ירד ב-1.2% ומדד מניות הנדל"ן השיל מערכו כ-2.2%. מחזורי המסחר שנרשמו היו גבוהים מהרגיל ביום הראשון של השבוע והסתכמו בכ-1.35 מיליארד שקל.

רועי לאופר, מנהל חדר מסחר בדש ברוקראז', מסביר היום את הסנטימנט השלילי השורר בבורסה תוך התגברות הירידות. לאופר סבור כי מדובר בהחמרה במצב הגיאו פוליטית באזור כאשר הינה מתקשרת יותר ויותר לישראל. כך גובר החשש מהכרזה על המדינה הפלסטינאית המתקרבת והסנקציות הצפויות בשל כך. כמו כן, המהומות בסוריה והכרזת המצרים על פתיחת מעבר רפיח ממצרים לעזה מעיבים ניכרות על סביבת השקעות בישראל. "התחממות בשתי הגזרות השכנות לישראל האלו מרתיעה היום את הפעילים", הסביר לאופר.

כלכלני בנק לאומי סבורים כי על אף הנתונים החזקים שמציג המשק הישראלי ורמת המחירים הנוחה יחסית של שערי המניות, יציע שוק המניות המקומי תשואות נמוכות יחסית לשוקי חו"ל. זאת על רקע העלייה בפרמיית הסיכון בשל חשש מהמצב הפוליטי בארץ ומהציפייה להמשך עליית הריבית.

הנתק של השוק המקומי מהאופטימיות בעולם בלט במיוחד בשבועות האחרונים. בתוך כך, רשמו מרבית המדדים המקומיים תשואות שליליות מתחילת השנה, לעומת תשואה חיובית במדדים המרכזיים בחו"ל.

מנגד, האנליסטים של בנק הפועלים ממשיכים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי, וממשיכים בהמלצתם לחשיפה מנייתית מלאה. בבנק סבורים כי ההשקעה צריכה להיעשות באופן סלקטיבי, כלומר לבחור מניות ספציפיות על פני השקעה במדדים, כשההעדפה היא לחברות המוטות למשק המקומי, אשר יהנו ממשערי מט"ח נוחים ליבוא.

בזירת המקרו המקומית, הרעה חדה נוספת נרשמה בחודש מארס במצבם של רוכשי דירות בישראל. מדד משכן של בנק הפועלים, אשר עוקב אחר מצבם השוטף של רוכשי הדירות, המשיך את המגמה של החודשים האחרונים ורשם ירידה חדה של 2.4% לרמה של 128.6- הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2003. מתחילת השנה, ירד המדד בכ-7.4% בהתאם למגמת המשך עליית מחירי הדיור.

רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, מציין כי העלייה במחירי הבנזין בעולם תייקר את הדלק בחודש מאי ב-3.1% נוספים. גוזלן גם קושר בין העלייה במחירי הבנזין להתגברות הלחצים האינפלציוניים במשק. מתחילת השנה, צפויה להסתכם עליית מחירי הבנזין בכ-13%. בשל ההתייקרות הצפויה במחיר הדלק מעריכים בלידר כי מדד מאי יעלה ב- 0.5% (התחזית הקודמת - עלייה של 0.4%). גוזלן סבור כי מחירי המזון ישלימו עלייה של 6%-7% במהלך המחצית הראשונה של 2011.

המסחר במניות: פרטנר בולטת בעלייה של 3.5% על רקע חידוק הסכם מותג

דירקטוריון שותפות חיפושי הגז רציו , הודיע בערב יום חמישי האחרון לבורסה כי קיבל החלטה עקרונית לצאת להנפקה לציבור. מבנה ההנפקה עדיין לא נקבע, ונבחנת האפשרות להנפיק יחידות השתתפות חדשות, או לבצע הנפקת זכויות לבעלי היחידות הקיימים. על פי הערכות, מבקשת רציו לגייס כ-200 מיליון שקל, שישמשו אותה להמשך פיתוח קידוחי לוויתן, בהם היא מחזיקה ב-15%, ולפיתוח ההיתר הימי "גל" (90%).

פרטנר , חברת הסלולר שבשליטת אילן בן-דב, הודיעה על תיקון בהסכם השימוש במותג אורנג' שנחתם עם קבוצת France telecom בעלת המותג. משמעות התיקון היא כי החברה תשלם תמלוגים החל מה-4 ביולי 2011 למשך 15 שנה, כך שההסכם המקורי לתשלום תמלוגים (בכפוף למו"מ מחודש) יתארך משנת 2018 לשנת 2026 לפחות. "למרות ההודעה הלא מפורטת, אנו רואים בחידוש הסכם המותג כבעל משמעות מהותית וארוכת טווח עבור פרטנר", כותב הבוקר ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז'.

אפי ארה"ב, החברה הבת של אפריקה ישראל, דיווחה על מכירת שטחים בבניין הטיימס סקוור בניו יורק, אותם ייעדה הקבוצה לשימוש כבית מלון ולמגורי יוקרה. השטחים למגורים, אותם מחזיקה לצד שותפה (50%) - חברת FMC, יימכרו לקבוצת בלקסטון בתמורה ל-160 מיליון דולר. עם השלמת העסקה צפויות בעלות הנכס לרשום רווח משותף של כ-11 מיליון דולר. חברת הנכס תשלם למלווים שהעמידו מימון לרכישת הנכס ופיתוחו את מרבית התמורה בהיקף שיקטין את החוב הקיים באופן משמעותי לכ-182 מיליון דולר.

גם קבוצת פישמן ממשת נכסים בחו"ל. חברת הנדל"ן מבני תעשיה שבשליטת כלכלית ירושלים , דיווחה ביום חמישי האחרון כי הגיעה להסכמות עם צד שלישי (שזהותו לא צוינה) על מכירת קומפלקס המגורים קיפלינג בטורונטו, קנדה, תמורת 159.3 מיליון שקל (44.5 מיליון דולר קנדי). עם השלמת העסקה צפויה החברה לרשום הפסד של כ-1.8 מיליון שקל (כחצי מיליון דולר קנדי). עם זאת, החברה צפויה ליהנות מתזרים ברוטו של כ-60 מיליון שקל (כ-17 מיליון דולר קנדי).

מניית חברת הביומד הדואלית, די מדיקל , העוסקת ביצור ושיווק מוצרים בתחום טיפול מחלת הסכרת, זינקה היום במהלך המסחר באחד העם בכ-5% לאחר שהודיעה על קבלת אישור לשיווק סטי אינפוזיה אוניברסליים בארה"ב מטעם המנהל המזון והתרופות האמריקאי FDA. סט האינפוזיה, ספרינג, מותאם לשימוש רוב משאבות האינסולין המשווקות כיום, לדברי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully