וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תוקם רשות ממלכתית לאבטחת התעופה

זוהר בלומנקרנץ

2.5.2011 / 8:39

ראש הממשלה אימץ את עמדת משרד האוצר וקבע כי חברת אל על תמשיך לאבטח את טיסותיהן של ארקיע וישראייר. המדינה יכולה לחייב את אל על לכך בשל מניית הזהב בה היא מחזיקה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט כי לא תוקם רשות ממלכתית לאבטחת התעופה האזרחית. בכך אימץ נתניהו את עמדתו של משרד האוצר, שהתנגד להקמת הרשות בגלל ההוצאה הכספית הגבוהה הכרוכה בה, ופסל את עמדתו של שר התחבורה, ישראל כץ.

בעקבות ההחלטה, יימשך המצב הקיים, שבו אל על נותנת שירותי אבטחה לטיסותיהן של חברות התעופה הישראליות המתחרות בה, ארקיע וישראייר. המדינה תוכל לחייב את אל על לעשות זאת בשל מניית הזהב שהיא מחזיקה בחברת התעופה.

הצורך בהקמת הרשות, שנועדה לאבטח את הטיסות של כל חברות התעופה הישראליות, התעורר לאחר שאל על הודיעה למשרד התחבורה בנובמבר כי תפסיק לספק שירותי אבטחה למתחרותיה ב-1 באפריל 2011. אל על טענה כי לאחר שחדלה להיות חברת תעופה ממשלתית, אין זה מתפקידה לעסוק בביטחון. כמו כן דרשה אל על כי הממשלה תעמוד בהתחייבותה ותגדיל את תוספת התשלום שהיא נותנת לה בעבור מתן שירותי האבטחה.

השר כץ התערב בעניין ויזם את הקמת הרשות. מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, נענה לפניית השר והסכים להמשיך במתן שירותי האבטחה גם אחרי 1 באפריל, עד שתוקם הרשות. עתה תצטרך אל על להתמודד עם המצב החדש שנוצר. במקביל, קיים חשש בארקיע ובישראייר מפגיעה בטיסותיהן החל מהחודש, עקב מחסור באנשי ביטחון של חברת אל על.

ארקיע וישראייר הוסיפו טיסות בקוויהן הבינלאומיים בחודשי האביב והקיץ, ובישיבה משותפת של גורמי הביטחון לפני פסח התברר כי יש טיסות, החל במאי ועד אוגוסט, שלא נמצא להן עדיין פתרון אבטחתי - למשל טיסות של ארקיע לאמסטרדם, ברצלונה, מינכן ודבלין.

"משרד ראש הממשלה קיים כמה דיונים בנושא", נמסר בתגובה מהמשרד. "לאחר בחינת החלופות ועל בסיס שיקולים שעלו בדיונים, הוחלט שלא להקים יחידת אבטחה ממלכתית".

מנהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה אמר בתגובה כי "ראש הממשלה עדיין לא קיבל החלטה בנושא, והסוגיה נמצאת בדיונים. מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, הנחה את מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דני שנער, להסדיר את הנושא, במטרה לאפשר את המשך הטיסות של ארקיע וישראייר - בדומה לפתרון שהושג בפעם קודמת".

מאל על נמסר בתגובה כי החברה "מצפה מהמדינה לעמוד בכל מחויבויותיה הקשורות לביטחון התעופה הישראלית". בחברות ארקיע וישראייר בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully