וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוריית בן לאדן נגמרה: ת"א שוב בירידות

רם עוזרי

2.5.2011 / 12:09

חיסול בן לאדן לא עזר: לאחר עליות בולטות בבוקר, שב אחחד העם לירידות של הימים האחרוניםבניו יורק החוזים העתידיים רושמים עליות של 0.7% על רקע חיסולו של מנהיג אל קאעדה

המסחר בבורסה בתל אביב, אשר נפתח בעליות שערים קלות על רקע חיסולו של מנהיג אל קאעדה, אוסמה בן לאדן, נסחר כעת סביב רמות הסגירה מאתמול. מדד ת"א 25 , אשר עלה בפתיחה ב-0.7% , נסחר כעת בירידה של 0.1% ברמה של 1295 נקודות. ת"א 100 מנסחר ללא שינוי. מדד הבנקים אשר איבד 4% בשני ימי המסחר האחרונים, מוסיף 0.1%, close ת”א בנקים נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני ת”א בנקים ומדד הנדל"ן מאבד ב-0.5%.

לעומת האדישות שמגלה הבורסה בתל אביב לידיעות מאפגניסטן, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מורים על עליות שערים של 0.7%. מדובר על המשך המגמה מהחודשים האחרונים. מתחילת השנה נרשם פער תשואות של 10% בין תשואת שוק המניות בתל אביב ובניו יורק. "שוק המניות הישראלי מתקשה מאוד לעלות בשוק עם ריבית גבוהה יחסית ותוואי ריבית עולה. בניגוד לארה"ב, החלופה חסרת הסיכון למניות פה היא כבר די אטרקטיבית. זו הסיבה שכולם מתבצרים במק"מים- זה השוק היחיד שיש בו עליות וכל הכסף החדש יושב בחניה שם", מסביר יניב פגוט, אסטרטג ההשקעות הראשי של קבוצת איילון המנהלת נכסים בשווי 12 מיליארד שקל.

"הסיפור הרווח בשוק לאור הירידות הוא כי מקורן ביציאה של זרים משוק המניות בתל אביב - הסיפור הזה הוא פשוט לא נכון", מוסיף פגוט . "שני דברים מקשים בחודשים האחרונים על שוק המניות הישראלי: האינפלציה ועליות הריבית מצד אחד, והיעדר כסף חדש מצד שני. צריך שינוי משמעותי בלפחות אחד מהם כדי שנתכנס למגמה של בורסות ניו יורק", אומר פגוט.

בנוסף, פגוט מציין כי פדיונות בקרנות הנאמנות מכבידים על שוק המניות. "לא מדובר על פדיונות גבוהים" אומר פגוט, "אולם מכיוון שהמחזורים נמוכים, מספיק יציאה של מעט כסף כדי להוריד את המדדים".

מניות במרכז

מגזר מניות הבנקים נסחר הבוקר ביציבות לאחר שאיבד 4% בשני ימי המסחר האחרונים. הבנקים הישראלים ספגו לאחרונה הורדת דירוג מחברת מודי'ס שציינה כי מבנה ההוצאות של הבנקים בישראל לא מאפשר גמישות. לכך התווספו המגבלה שהטיל פישר בשבוע שעבר על תחום המשכנתאות והצהרותיו כי תחום המשכנתאות מהווה סכנה ליציבות הפיננסית של הבנקים. אמש החליטו ציון קינן ויאיר סרוסי, יו"ר ומנכ"ל בנק הפועלים , להביע אמון במניית הבנק, ורכשו מניות בסך 27 אלף שקל כל אחד.

גם מגזר הנדל"ן ספג ביומיים האחרונים נפילות שערים. אתמול התממשה מניית אפריקה ישראל ב-4%. מניית קרדן NV , שעברה לאחרונה תקופה של מימושים לאחר ששיפרה את מצבה הפיננסית, זוכה לסקירה של בית ההשקעות פסגות. בפסגות מעריכים כי רצונה של קרדן NV למכור את אחזקותיה בקרדן ישראל לבעלי מניותיה עלולה למנוע את התאוששות המניה בטווח הקצר. למרות זאת, מותירים למניית החברה בהמלצת תשואת יתר במחיר יעד של 23.1 שקל.

מניית טבע נסחרת על רקע סקירה מדויטשה בנק לתחום הרכישות בענף התרופות. תנאי השוק אפשרו לטבע לגייס 3.25 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח ולהבטיח קווי אשראי ב-3 מיליארד דולר נוספים מתחילת 2010. בנוסף, הפערים הניכרים בין חברות בעלות עם צנרת מוצרים עשירה לחברות בעלות צנרת דלה, והדולר החזק, נותנים בידי חברות לא אמריקאיות מטבע חזק לרכישות. לכן, מציע האנליסט דיויד סטיינברג, 24 חברות תרופות מתמחות שמועמדות לרכישה, ומחלק אותן לשלוש קבוצות: חברות רווחיות, חברות שנמצאות בשלבי פיתוח וחברות שנתונות למצבים מיוחדים.

חברת נכסים ובנין זרוע הנדל"ן של קבוצת אידיבי אחזקות של נוחי דנקנר, דיווחה אתמול על השלמת העסקה לקבלת מימון של כ-80 מיליון דולר (כ-270 מיליון שקל) מסוג נון ריקורס (הלוואה שהבטוחה היחידה בגינה הנו הנכס עצמו) מידי דויטשה בנק למשך תקופה של 10 שנים. ההלוואה היא לצורך רכישת בניין Barneys New York שבעיר שיקגו בארה"ב. היקף המימון מהווה כ-70% מעלות הנכס שנאמדה ב-121 מיליון דולר, כשלטובת האשראי ישועבדו הזכויות בבניין וכן יינתנו ביטחונות נוספים.

שנים אחרי שעזב את חברת הבנייה והתשתיות דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל, החליט עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי לממש 3-4 מנות של האופציות שניתנו לו עם כניסתו לתפקיד שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון. העלייה של יותר מ-100% במניית החברה מאז כניסתו לתפקיד היתה סיבה מספקת למימוש. קוטלר מימש כ-3.8 מיליון אופציות לכ-1.9 מיליון מניות של שיכון ובינוי במחיר מימוש של כ-9.6 שקלים למניה וברווח לפני מס של כ-17 מיליון שקל, כך שכעת נותרו לו כ-1.25 מיליון אופציות הניתנות למימוש למניות שיכון ובינוי.

גם יו"רית החברה רווית ברניב, מימשה 3 מתוך 4 מנות של אופציות שהוקצו לה בעבר במחירי מימוש דומים לקוטלר, וברווח לפני מס של 11.2 מיליון שקל, כך שהשניים מימשו אופציות ברווח של כ-30 מיליון שקל.

ערן יעקובי, סמנכ"ל ההשקעות של דש ברוקראז', ממליץ על מניית פרטנר . "למרות ההודעה הלא מפורטת, אנו רואים בחידוש הסכם המותג כבעל משמעות מהותית וארוכת טווח עבור פרטנר", אומר יעקובי. בדש סבורים כי הירידות שספגה המניה בעקבות ההתפתחויות האחרונות בשוק התקשורת היו מוגזמות ורואים במחיר הנוכחי של המניה הזדמנות קנייה מצוינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully